• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071008214
  • خبرنگار : 71959

رئیس جمعیت هلال احمر:

اسراییل منطقه را به نمایشگاه کاملی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است

اسراییل منطقه را به نمایشگاه کاملی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جنایت های اسرائیل، سنگین ترین جنایت هایی است که بشر تا امروز به چشم دیده است.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند با حضور در یک برنامه تلوزیونی گفت: همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به غزه، کنگره دفاع از مردم غزه توسط جمعیت هلال احمر کشورمان برگزار شد. در این کنگره ۹۰ فقره عنوان نقض حقوق بشر علیه مردم غزه را شناسایی کردیم و ۸۶ کشور نیز پای این نامه را امضا کردند. ما این مسئله را به مراجع بین المللی گزارش کردیم. همچنین ما از این حملات مستندات زیادی جمع آوری کرده بودیم وکلای این پرونده از ما به خاطر آن تشکر کردند.

وی با اشاره به حملات لبنان افزود: متاسفانه شاهد هستیم که اسراییل منطقه را به یک نمایشگاه کاملی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است. در حملات این پیجرها در لبنان، ۳ هزار نفر دچار آسیب های مختلف چشمی و غیره شده بودند. اگر این مسئله در هر کشور دیگری نیز رخ داده بود؛ قطعا مسئله بحران‌زا بود. 

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ما هم بر اساس وظایف بشردوستانه خود و هم بر اساس عقاید دینی خود، به این کشورها کمک کنیم.در این حادثه ما از صلیب‌سرخ خواستیم هم به آواره ها و هم به مصدومان کمک کرده و از همه امکانات خود استفاده کنند.

کولیوند گفت: جنایت های اسرائیل، سنگین ترین جنایت هایی است که بشر تا امروز به چشم دیده و این افراد با استفاده از وسایل روز مانند همین پیجرها، جان افراد را می گیرند و این جنایت ها واقعا بی مثال است.

وی با اشاره به اینکه از جوامع جهانی خواستیم که این حملات را محکوم کرده و در صحنه حضور پیدا کنند؛ افزود: ما درباره حملات اسرائیل به لبنان نیز در حال جمع آوری مستندات هستیم تا بتوانیم در مجامع بین المللی این مسائل را پیگیری کنیم و با عاملان آن برخورد کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از وظایف ما کاهش آلام است؛ ادامه داد:وقتی ما برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کردیم، حدود ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص چشم در عرض دو ساعت، به ما اعلام کردند که می توانند برای درمان این مصدومان اقدام کنند. همچنین وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و غیره با ما تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند. 

ادامه دارد

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha