• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071108753
  • خبرنگار : 71368

جزئیات احداث ورودی مسیر کوهنوردی دربند/پولی برای ورود اخذ نمی‌شود

جزئیات احداث ورودی مسیر کوهنوردی دربند/پولی برای ورود اخذ نمی‌شود
طرح ورودی جدید دربند

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک در مورد احداث ورودی میدان دربند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مجید افشاری در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال ساخت منطقه یک با اشاره به احداث ورودی برای مسیر کوهنوردی دربند، گفت: سردر ورودی میدان دربند در حال احداث است؛ چراکه این مسیر گردشگری است و قبلا فضای آشفته‌ای در این محل حاکم بود.

وی با بیان اینکه با احداث این دروازه، ضمن هویت بخشی به منطقه، مسیر پیاده روی دقیقا مشخص می‌شود، افزود: در طراحی «سردر» از نظرات اساتید دانشگاه شهید بهشتی استفاده کرده و سعی کردیم نمایی طراحی شود که با بافت سنتی محله شمیران همخوانی داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک با تأکید بر اینکه ساماندهی پیاده رو در دستور کار قرار گرفته و نمای آجری و سقف شیروانی برای ورودی دربند طراحی شده است، گفت: با ایجاد این ورودی مسیر تردد عابر، خودرو و ماشینهای خدماتی جدا می‌شود و مشکلی در تردد ایجاد نمی‌شود.

افشاری با تأکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا  پایان سال این ورودی ساخته و افتتاح می شود، اظهار کرد: به هیچ وجه قصد اخذ پول نداریم و صرفا بحث ساماندهی مسیر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سنگفرش مسیر ورودی کوهنوردی دربند تا ورودی کوهستان در ادامه گفت: بیش از ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی نیز در میدان سربند ایجاد شده است.

افشاری همچنین از ایمن سازی مسیر کوهنوردی خبر داد و افزود: شهرداری تهران از ورودی مسیر کوهنوردی تا پناهگاه شیرپلا مسیر را ایمن سازی کرده و همه پل‌ها را ایمن سازی کرده است؛ چراکه در مسیر پل‌هایی بود که برای تردد ترسناک بود که حالا ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اتمام پروژه سرای محله باغ فردوس تا پایان سال‌جاری ادامه داد: سرای محله به وسعت ۱۴۵۰ متر زیربنا در ۵ طبقه در حال ساخت است که در مرز  پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قرار دارد.


ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha