• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403071109205
  • خبرنگار : 90047

جودو مدال آور در پارالمپیک پاریس اما ناکام!

جودو مدال آور در پارالمپیک پاریس اما ناکام!

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در حالی با حضور دو نماینده در پارالمپیک پاریس موفق به کسب یک مدال نقره توسط میثم بنی طبا شد که نسبت به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عملکرد ضعیفی داشت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در حالی با دو جودوکار میثم بنی طبا و موسی غلامی عازم پارالمپیک پاریس شد که این تیم بعد از بازی های پاراآسیایی هانگژو چین دچار بحران و حاشیه زیادی شد که به نظر می‌رسید هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات جودو از سوی مسئولین وجود نداشت.

هر ج و مرج ایجاد شده در جودو به حدی دامنگیر این رشته شد که در فاصله ۲ ماه مانده تا بازی‌های پارالمپیک اردوی تیم ملی جودوکاران تعطیل و کسی به خواسته آن ها که تغییر کادر فنی بود توجهی نمی‌کرد. این فروپاشی زمانی به اوج رسید که وحید نوری قهرمان پارالمپیک توکیو که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پاریس بود، به دلیل عدم تایید کلاس بندی او از سوی فدراسیون جهانی از لیست نفرات اعزامی به پارالمپیک پاریس خط خورد و تیم جودو نابینایان و کم بینایان تنها با دو نماینده (میثم بنی طبا و موسی غلامی) که اولین حضورشان در پارالمپیک بود عازم پاریس شدند.

عملکرد نمایندگان ایران در رقابت های جودو پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نسبت به دوره قبل، افت قایل توجهی داشت. تیم ملی ایران در رقابت های ۲۰۲۰ توکیو، متشکل از وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده در وزن های ۹۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم موفق به کسب دو مدال طلای این مسابقات شد و کارنامه درخشانی را برای تیم جودوی ایران به ثبت رساندند اما این دوره عملکرد تیم جودوی نابینایان و کم بینایان تنها کسب یک مدال نقره توسط میثم بنی طبا بود.

میثم بنی طبا جودوکار منهای ۶۰ کیلوگرم که یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پاریس بود قبل از اعزام به ایسنا گفته بود: " به جای این که خود را برای پارالمپیک آماده کنیم وضعیت نامشخصی داریم و این ابهام وجود دارد که آیا به پارالمپیک اعزام می‌شویم یا خیر؟ نه برنامه تمرینی داریم و نه مسوولان برای شانس طلای ما ارزش قائل هستند تا ببینند که آیا ما تمرین می‌کنیم یا خیر. انگار برای هیچ کدام از مسوولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مهم نیست که ما به پارالمپیک اعزام شویم یا خیر."

همچنین محمد رضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان درباره خواسته جودوکاران برای تغییر کادر فنی بر این باور بود: " ما نمی‌توانیم هر چیزی را که ورزشکار می‌گوید قبول کنیم و به خواسته‌های آن ها پاسخ مثبت بدهیم. وقتی موضع تشکیلات فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش درباره کادر فنی یکسان است نباید وحید نوری و میثم بنی طبا بر موضع خود مبنی بر تغییر کادر فنی پایبند باشند. به هر قیمتی نمی‌خواهیم در پارالمپیک توسط این دو جودوکار به مدال طلا دست پیدا کنیم. "

با این شرایط و حاشیه‌ها، دو طلای جودوی نابینایان در پارالمپیک توکیو به تنها یک مدال نقره تبدیل شد.

جودو مدال آور در پارالمپیک پاریس اما ناکام!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha