• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071411190
  • خبرنگار : 50663

مشروح مصوبات بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

مشروح مصوبات بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی در یکصد و بیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد، لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. طبق این لایحه شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند.

معابر فرعی که تغییر نام آن‌ها به تصویب رسید عبارتند از: نامگذاری معبر فرعی شهید مطهری شمالی ۲۹ واقع در بلوار شهید مطهری با حفظ شماره به نام شهید محمد عزیزی (منطقه ۲)، نامگذاری معبر فرعی شهید کامیاب ۴۲ واقع در بلوار شهید کامیاب با حفظ شماره به نام شهید حسین غفاریان (منطقه۳) نامگذاری معبر فرعی شهید علیمردانی ۲۳ واقع در خیابان شهید علیمردانی با حفظ شماره به نام شهید محمدحسن درج‌ور (منطقه ۵)، نامگذاری معبر فرعی شهید شفیعی ۲۴ واقع در بلوار شهید شفیعی با حفظ شماره به نام شهید محمدجواد دانا (منطقه ۶)،نامگذاری معبر فرعی مصلی ۲۳ واقع در بلوار مصلی با حفظ شماره به نام شهید حسین عسگریان (منطقه ۶).

تصویب آیین‌نامه کمک به احداث مراکز فرهنگی، هنری، رسانه، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد شهر، از دیگر مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر مشهد بود.

حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه عنوان کرد: آیین‌نامه‌ای با عنوان کمک به احداث مراکز فرهنگی، هنری، رسانه، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد طی لایحه‌ای توسط شهرداری به شورا ارسال شد و جلسات مختلفی را برگزار کردیم که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید و اتفاق ویژه و خوبی در شهر امام رضا(ع) است.

 حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز  تصریح کرد: مصوبه‌ای را تصویب کردند که مراکز فرهنگی جنب مسجد یعنی فعالیت‌های هنری کودکان، فعالیت‌های ورزشی، رسانه‌ای، آموزشی و تربیتی به زیرساخت‌های فرهنگی منطقه اضافه می‌شود که به جای فرهنگ‌سراهای متعدد کاربرد دارد و مسجدمحور است. این یکی از فاخرترین مصوبات شورای ششم بوده که سالی ۱۰ مجموعه و در ۶ سال ۶۰ مجموعه ایجاد می‌شود.

منصوریان ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، در رابطه با نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهید نصرالله نیز  اظهار کرد: این مهم در کمیته نام‌گذاری، بررسی و پیشنهاداتی ارائه شد تا شأن و جایگاهی که انتظار داشتیم برای شهید نصرالله وجود داشته باشد، در جلسه کاری به این جمع‌بندی‌ و نتیجه رسیدیم که تصمیم‌گیری در مورد آن به جلسه بعد موکول شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha