• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403071511384
  • خبرنگار : 50023

اشتغالزایی برای معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد البرز

اشتغالزایی برای معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد البرز

ایسنا/البرز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد همه ما وظیفه‌ای برعهده داریم لذا باید با همکاری و هم‌افزایی بیشتر معضلات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، سردار سید جعفر حسینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان البرز که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: پس از بازدید اعضای جهاددانشگاهی البرز از مراکز آسیب‌های اجتماعی بنا شد با یک کار جهادی به ما یاری رسانند.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز نگهداری دختران ۷ تا ۱۷ سال راه‌اندازی کردیم که پدر و مادرانی معتاد دارند و به تبع اعتیاد والدین، زندگی سختی به فرزندان آنان تحمیل شده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه اعتیاد در مدارس استان به سنین پایین رسیده و در حال حاضر در مدارس پایه هفتم نیز بعضا دانش‌آموزان معتاد دیده می‌شوند و تاسف می‌خوریم که چنین اتفاقاتی با وجود اساتید صاحب نظر در حال وقوع است در حالی که باید با توجه به پیشرفت علم و دانش روز به روز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی رشد کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه امیدواریم با حمایت‌های لازم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی استان گام‌های موثری برداریم، افزود: البته اقدامات موثری نیز در این حوزه انجام شده که ساماندهی معتادین متجاهر و اشتغالزایی برای آنها از جمله آنهاست به طوری که در حال حاضر در یکی از مراکز نگهداری از معتادان متجاهر از ۳۰۰ نفر مددجو، ۲۳۰ نفر مشغول به کار هستند که از بین آنها ۱۳۰ نفر حرفه‌آموزی می‌کنند و مابقی استاد شده و همگی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و توجه ویژه‌ای به خانواده‌های آنان نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ما در حال حاضر دو مرکز مشاوره روانشناسی یاریگر در استان داریم که در کشور نمونه هستند و در بحث اشتغال، حرفه‌آموزی و مراقبت‌های بعد از ترک اعتیاد همراه مددجو و خانواده‌های آنان هستیم و راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه می‌کنیم تا زمینه برای بازگشت دوباره مددجو به اعتیاد تا حد ممکن فراهم نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در پایان با تاکید براینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد همه ما وظیفه‌ای برعهده داریم لذا باید با همکاری و هم‌افزایی بیشتر باید معضلات اجتماعی را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha