• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072620094
  • خبرنگار : 50598

مسئولین استان مرکزی به حل مشکل آلودگی هوای اراک ورود جدی پیدا کنند

مسئولین استان مرکزی به حل مشکل آلودگی هوای اراک ورود جدی پیدا کنند

ایسنا/مرکزی معاون قضایی قوه قضاییه گفت: دادگستری، استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط استان بایستی به موضوع آلودگی هوا ورود جدی پیدا کنند و تدبیری داشته باشند که این آلودگی را کم کرده یا به کل رفع کنند.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی، ۲۶ مهر در آیین افتتاح و شروع به کار مجتمع‌ دادگاه‌های صلح شهرستان اراک اظهار کرد: دادگاه‌ صلح یک نهاد نوظهور در قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین وظیفه قضات تلاش برای صلح و سازش است گفت: قاضی علاوه بر اینکه باید عالم بوده و به مسائل حقوقی اشرافیت داشته باشد، باید حکیم و مدبر نیز باشد و مشکلات مردم را به صورت کلی حل کند.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های تشکیل دادگاه‌های صلح، برقراری صلح و سازش در جامعه است افزود: باید به این درک برسیم که صلح و سازش فقط کار شوراهای حل اختلاف نیست و در دادگاه‌ها نیز قضات وظیفه دارند صلح و سازش برقرار کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه قاضی باید دلسوز باشد و تبعات حکم را برای فرد و جامعه ببیند گفت: بعضی از احکام قضایی غیر متناسب است و حتی برخی از احکام صحیح، خودش تولید چندین پرونده می‌کند و مشکلات را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل اولیه در قضاوت مبتنی بر صلح و سازش است گفت: در هر مرحله‌ای، برای صلح باید تلاش شود و در روایات متعدد پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم بر صلح و سازش تاکید شده است.

وی ادامه داد: در اجرای دادگاه‌های صلح، بعضا قضات با مشکلاتی مواجه می‌شوند و اگر شما تدبیر نکنید و به فکر پیشگیری نباشید با اطاله دادرسی مواجه می‌شوید. در قضاوتی که بر مبنای صلح و سازش باشد اختلافات قطع می‌شود ولی قضاوت اگر بر مبنای صلح و سازش نباشد اختلافات تا چندین سال ادامه دارد.

رحیمی در ادامه گفت: تفکیک قوا این نیست که مقابل هم باشیم و مستقل از هم حرکت کنیم بلکه به معناست که با هم افزایی و همکاری مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان مرکزی است افزود: برای استانی که مهد مفاخر و اندیشمندان تاریخ ایران است برازنده نیست مردمش هوایی تنفس کنند که آلوده باشد.

معاون قضایی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هوای پاک و حفظ سلامت مردم از حقوق عامه است اضافه کرد: آلودگی هوا مردم را درگیر بیماری‌های متعدد می‌کند و عمرها را کوتاه می‌کند.

وی با بیان اینکه بعضا استان مرکزی و شهر اراک رتبه اول آلودگی هوا در کشور را دارد گفت: صنعت باید باشد ولی راه‌هایی برای رفع آلودگی‌های آن وجود دارد و باید رفع شود. دادگستری و استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط استان بایستی به موضوع آلودگی هوا ورود جدی پیدا کنند و تدبیری داشته باشند که این آلودگی را کم یا به کل رفع کنند. شما مسئول هستید و بایستی پیگیر این مشکل باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

من،الان اسم،دارم،رفتم،کمی راه برم،آلودگی چنان نفسم،گرفت،تاراه،خونه،خدا،شاید،داشتم میمردم کجا کوچ،کنم که،زنده بمانم،تو،روخدا،به،دادمان،برسید، ممنونم