• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072821454
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

آبان ماه؛

سومین جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

سومین جشنواره ملی زرشک  در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سومین جشنواره ملی زرشک امسال با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» و با هدف معرفی و کمک به رونق بازار این محصول برگزار خواهد شد.

مهدی جعفری امروز شنبه ۲۸ مهر در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره زرشک در استان اظهار کرد: از دو سال گذشته برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان کلید خورد و امسال به عنوان سومین سال پیاپی این جشنواره برگزار خواهد شد که نباید از دستاوردهای بسیار خوب آن چشم‌پوشی کرد.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان» و با هدف معرفی و کمک به رونق بازار این محصول در حال برنامه‌ریزی است، گفت: با توجه به اینکه شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» است لذا سومین جشنواره ملی زرشک با راهبری سازمان جهاد کشاورزی و با محوریت اتاق تعاون و همکاری نظام مهندسی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت همزمان در چند شهرستان برگزار خواهد شد، بیان کرد: همچنین جشنواره ملی زرشک و برپایی نمایشگاهی از محصولات آن در برج میلاد تهران نیز در حال برنامه‌ریزی است.

جعفری با اشاره به اینکه تعیین قیمت پایه صادراتی زرشک توسط این استان یکی از دستاوردهای برگزاری جشنواره ملی زرشک طی دو سال اخیر است، تصریح کرد: همچنین در این مدت قیمت زرشک با افزایش پنج برابری از کیلویی ۴۵ هزار تومان به ۲۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون قیمت زرشک‌تر کیلویی ۳۵ هزار تومان و زرشک خشک کیلویی ۲۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

تسهیل در خرید زرشک، صدور مجوز بارگاه زرشک، بیمه زرشک، توجه به موضوع گردشگری زرشک، تجلیل از کشاورزان نمونه استان، همکاری و پاسخگویی به صدا وسیما در خصوص برنامه‌هایی در خصوص زرشک، تاکید بر ایده‌های خلاقانه برای برگزاری جشنواره زرشک و احداث سردخانه زرشک از جمله موضوع‌های مطرح شده از سوی مسئولان مربوطه در این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha