• چهارشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403081611770
  • خبرنگار : 71368

معاون شهردار تهران خبر داد

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تسهیل ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری/ دعوت شهرداری از اندیشمندان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تسهیل ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری/ دعوت شهرداری از اندیشمندان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بهره گیری از هوش مصنوعی، ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان را تسهیل می‌کند.

حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح بیشتر گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های نوین در دنیای امروز و افزایش دسترسی عمومی به ربات های گفتگو و توسعه کارایی آنها، استفاده از این سرویس‌ها در حوزه‌ها و کاربردهای مختلف برای دسترسی آسان و سریع به حجم بالای اطلاعات رو به افزایش است. بنابراین بهره‌گیری از این فناوری‌ها به تسهیل بسیاری از امور می‌انجامد.


وی ادامه داد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز با هدف تسهیل در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان تهرانی، با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی شهرداری تهران، نسبت به طراحی سامانه بومی با استفاده از مدل های به روز جهانی تحت عنوان «دستیار هوش مصنوعی» اقدام کرده است.

صارمی تصریح کرد: این پروژه در چهار فاز برنامه ریزی شده که فاز اول آن، پاسخگویی به سوالات تخصصی شهروندان، فاز دوم «دستیار هوش مصنوعی پاسخگو به کارشناسان متخصص حوزه شهرسازی و معماری» اعم از ستاد و مناطق ۲۲ گانه، دفاتر خدمات الکترونیک و .....، فاز سوم تسهیل و تسریع در فرآیندهای صدور پروانه و گواهی‌ها با جایگزینی تصمیم گیری سیستم هوش مصنوعی به جای کاربر و فاز نهایی نیز آینده نگاری شهر تهران است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه بر لبه دانش در حوزه هوش مصنوعی در شهرداری تهران است، گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به خدمات کثیری که به شهروندان ارائه می دهد، در این حوزه پیشگام شده است و هدف ما ایجاد پلتفرم و بستری یادگیرنده برای پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات تخصصی شهرسازی و همچنین کاهش چشمگیر استعلامات مرتبط با این حوزه است.

صارمی اظهار کرد: قطعا استفاده از ابزارهای نوین، علی الخصوص هوش مصنوعی در شهرداری تهران، آثار و نتایج مثبتی را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به تکریم ارباب رجوع، کاهش هزینه‌های سازمانی، ایجاد فرصت و تمرکز بر روی حل مسائل و مشکلات و برنامه ریزی های کلان و برون رفت از تصمیمات موردی و بالاخص ارتقاء سلامت اداری اشاره کرد. 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تأکید کرد: شهروندان تهرانی و کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری با استفاده از این سیستم می‌توانند با ارائه درخواست‌های مختلف خود شامل آگاهی از فرآیند صدور پروانه، نحوه محاسبه عوارض، اطلاع از ضوابط شهرسازی در هر مرحله و پیگیری پرونده‌های شهرسازی و... پاسخ مناسب را دریافت کنند.

وی درباره نحوه فعالیت دستیار هوش مصنوعی شهرسازی و معماری نیز گفت: این سیستم به نوعی برنامه‌ریزی شده که با توجه به منابع، سوالات و پاسخ‌های ارائه شده، کاملا یادگیرنده عمل کند و در طول زمان به بلوغ برسد و به سمت ضریب خطای صفر در ارائه پاسخ برود که امیدواریم این پروژه، پس از سال‌ها، حوزه معاونت شهرسازی و معماری که دارای قدیمی‌ترین سیستم در شهرداری تهران است را دگرگون کند و آغازگر مسیر تحول در شهرداری تهران باشد.

صارمی افزود: معاونت شهرسازی و معماری از تمامی خبرگان و اندیشمندان حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و همچنین حوزه‌های متولی در شهرداری تهران دعوت می‌کند، در اجرای این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود، کمک و یاور ما در پیشبرد اهداف عالیه مدیریت شهری و ریل گذاری مسیری نو و تحول گرایانه در شهرداری تهران باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha