• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403111511222
  • خبرنگار : 71956

بیمه مرکزی اعلام کرد

پرداخت خسارت اولویت اصلی شرکت‌های بیمه‌ای؛ از هزینه‌های مازاد اجتناب کنید

پرداخت خسارت اولویت اصلی شرکت‌های بیمه‌ای؛ از هزینه‌های مازاد اجتناب کنید

بر اساس ابلاغ بیمه مرکزی و در چارچوب آیین‌نامه شماره ۷۱، با توجه به گزارش‌ها از میزان هزینه کرد مازاد شرکت‌های بیمه‌ای به ویژه در حوزه تبلیغات، پرداخت خسارات از سوی شرکت‌ها به بیمه شدگان به عنوان اولویت اصلی شرکت‌ها مشخص شد و تاکید شد که تا زمانی که پرداخت خسارات محقق نشده از هرگونه هزینه مازاد اجتناب شود.

به گزارش ایسنا، امروز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای و پس از دریافت گزارش‌ها در رابطه با هزینه‌های مازاد شرکت‌های بیمه‌ای هم زمان با وجود چالش‌های کمبود نقدینگی در این صنعت، در چارچوب آیین‌نامه شماره ۷۱، پرداخت خسارات از سوی شرکت‌ها به بیمه شدگان را به عنوان اولویت اصلی شرکت‌ها عنوان و تاکید کرد که هرگونه هزینه مازاد دیگر، پس از پرداخت خسارات صورت بگیرد.

در بخشنامه ابلاغی بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه خطاب به شرکت‌های بیمه آمده است:

«حسب گزارشات دریافتی، بعضا مشاهده می‌شود، برخی از شرکت‌های بیمه با وجود مشکل کمبود نقدینگی و همچنین حجم قابل توجهی از خسارات معوق و پرداخت نشده، نسبت به انجام برخی هزینه‌های غیرضروری نظیر اختصاص هزینه‌های قابل توجه به پویش‌های تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوران متعدد و نظایر آن و یا سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و تجهیز ساختمان‌های اداری، پرداخت وام و اعطای پاداش، مبادرت می‌کنند.
 

در همین راستا به منظور اجتناب از هرگونه اختلال در «فرایند بررسی و پرداخت خسارت در چارچوب آیین‌نامه شماره ۷۱ به‌ویژه پرداخت خسارت ناشی از بیمه اجباری شخص ثالث در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده (۳۰) قانون مربوط» که قطعا بی‌اعتمادی عمومی نسبت به صنعت بیمه را در پی خواهد داشت، مادامی که خسارات زیان‌دیدگان پرداخت نشده از انجام هزینه‌های مورد اشاره، جدا خودداری شود.»

پرداخت خسارت اولویت اصلی شرکت‌های بیمه‌ای؛ از هزینه‌های مازاد اجتناب کنید

گفتنی است؛ این بخشنامه بر اساس مواد (۱) و (۶۰) قانون تاسیس بیمه مرکزی ج. ا. ایران و بیمه‌گری و ضرورت و فوریت رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت خسارت پس از دریافت مدارک مربوط، ظرف مهلت مقرر در ماده (۲۲) آیین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها صادر شده است.
شایان ذکر است که آیین‌نامه شماره ۷۱ با رویکرد لزوم تبعیت مؤسسات بیمه و ارکان آن از ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی ج. ا. ایران در اجرای ماده (۷۶) قانون یادشده و ماده (۵۹) اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه منطبق با آیین‌نامه حاکمیت شرکتی تدوین شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha