• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403112417887
  • خبرنگار : 50592

معاون صنایع دستی در بازدید از غرفه‌های گردشگری یزد:

نباید صرفاً به ارائه تولیدات در نمایشگاه بسنده کرد

نباید صرفاً به ارائه تولیدات در نمایشگاه بسنده کرد

ایسنا/یزد معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به این که برای جذب مشتریان خاص و مخاطبان ویژه در حوزه گردشگری، در سطح سیاست‌گذاران و در میان عموم مردم، باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: نمایشگاه باید فضایی را فراهم کند که افراد تأثیرگذار در حوزه‌های حکمرانی و فرهنگ عمومی نیز حضور مؤثری داشته باشند.

«مریم جلالی» در حاشیه بازدید از غرفه‌های صنایع دستی استان یزد در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: حضور گسترده و همه‌جانبه استان‌های مثلث گردشگری ایران، در نمایشگاه، نشان‌دهنده ظرفیت‌های متعدد آن‌ها در حوزه‌های مختلف همچون روایت‌ها، غذاها، موسیقی، آداب‌ و رسوم و حتی ضرب‌المثل‌های محلی است.

وی افزود: به نظر می‌رسد شناسایی این ظرفیت‌های فرهنگی وظیفه‌ای ضروری است، چراکه می‌تواند به سامان‌دهی هویت و تقویت اقتصاد هویت‌محور کمک کند.

جلالی تصریح کرد: این امر بستری را فراهم می‌کند تا صنایع خلاق در چارچوب فرهنگی اصیل هر منطقه، به‌روز شده و با مقتضیات معاصر هماهنگ شوند.

وی با اشاره به این که استان یزد با توجه به ظرفیت‌های خود، در نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در این مسیر، دو بخش اساسی؛ یکی تولید و دیگری مخاطب یا مشتری وجود دارد.

معاون صنایع دستی با اشاره به این که همواره در حوزه تولید عملکرد خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اما برای جذب مشتریان خاص و مخاطبان ویژه، چه در سطح سیاست‌گذاران و چه در میان عموم مردم، باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

جلالی عنوان کرد: نمایشگاه نباید صرفاً به بستری برای ارائه تولیدات تبدیل شود بلکه باید فضایی را فراهم کند که افراد تأثیرگذار در حوزه‌های حکمرانی و فرهنگ عمومی نیز حضور مؤثری داشته باشند.

وی گفت: در مورد نحوه ارائه نیز پیشنهاد می‌شود از روش‌های مدرن مانند اجرای نمایشی(پرفورمنس)، روایت‌پردازی و داستان‌سرایی استفاده شود چرا که مزیت رقابتی دنیای امروز بر این اصول استوار است.

معاون صنایع دستی اظهار کرد: افراد در جستجوی داستان و تجربه‌ای متفاوت هستند و باید از ظرفیت‌های دنیای مدرن، همچون ویدیو مپینگ، کدهای QR، گیمیفیکیشن و سایر روش‌های تعاملی، بهره گرفت تا روایت‌ها به‌درستی انتقال یابند.

وی با اشاره به این که تمرکز صرف بر تولید کافی نیست، گفت: باید بر تعامل با مخاطب تأکید شود چرا که مشتریان امروزی تمایل دارند، خودشان تجربه‌ای مستقیم از محتوا داشته باشند.

جلالی تصریح کرد: اگر بتوانیم مخاطبان را به‌طور فعال در همه غرفه‌ها درگیر کنیم، این ظرفیت می‌تواند به شکلی کارآمد فعال شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد: استان یزد به دلیل غنای فرهنگی و ظرفیت‌های محتوایی فراوان، این قابلیت را دارد که در این مسیر پیشگام باشد و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha