طالب محمدی امروز (۱۹ اسفند) در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی مدارس استثنایی شفاء شهرستان قروه و ساعی شهرستان مریوان به بهربرداری رسیده است و دو زمین چمن نیز در مدارس توکل شهرستان سنندج و احیاء شهرستان دهگلان نیز در آینده نزدیک جهت ارائه خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهرهبرداری میرسد.
محمدی با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فضاهای ورزشی درون مدرسهای در راستای افزایش میزان تحرک بدنی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد: ۹ کلاس درس تربیت بدنی نیز در مدارس استثنایی استان ایجاد و شروع به فعالیت خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد ۴ کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچه بان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران جهت استفاده دانش آموزان مهیا شده است و آغاز فعالیت ۵ اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امید دیواندره، سپیده بیجار و ادیب مریوان در اولویت کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.
محمدی، ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه بر لزوم برنامهریزی جهت برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیازهای ویژه افزود: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه در هدفهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
وی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند، تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه بوده و روشی برای تأمین سلامتی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است.
محمدی افزود: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۴۶۱ دانش آموز با نیاز ویژه در ۷۸ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی و تخصیص معلم رابط در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام
نظرات