• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1404011607319
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

افزایش ۲ برابری اعتبارات راهداری کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۲ برابری اعتبارات راهداری کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه راهداری اعتبارات از ۵۴۰ میلیارد تومان به دو برابر یعنی به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسید هرچند با توجه به مشکلات راه این استان، این میزان اعتبار کافی نیست.

یدالله رحمانی شنبه ۱۶ فروردین در نشست چهار ساعته بررسی پروژه‌های حوزه راه، راهداری و راهسازی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون با حضور محمد بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه راه بعنوان پیشران اقتصادی را مقدم بر سایر حوزه‌ها قرار دادیم، گفت: با تلاش مدیران، پیگیری و همدلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه‌ راه‌ها داشتیم.

وی اظهار کرد: در حوزه راه اعتبارات استان افزایش خوبی داشت و در حوزه راهداری اعتبارات از ۵۴۰ میلیارد تومان به دو برابر یعنی به یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسید هرچند این میزان اعتبار کافی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سالی که به نام «سرمایه‌گذاری برای تولید» نام‌گذاری شده است دو وظیفه مهم برعهده داریم، یکی بسترسازی برای حضور بخش خصوصی و استفاده از منابع غیردولتی، جذب سرمایه‌گذار، تسهیل فرآیندها، بهره‌گیری از منابع بانکی و منابع ارزی و ریالی با هدایت و مدیریت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

رحمانی تصریح کرد: وظیفه دوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها است که مقدم بر سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری بوده و در بخش دولتی توجه به زیرساخت‌های بخش آب و راه مورد توجه است و امیدواریم امسال بتوانیم در این دو بخش اعتبارات خوبی جذب کنیم.

وی ادامه داد: امروز در این جلسه تمام پروژه‌های حوزه راه شامل راه روستایی، راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه و آخرین وضعیت اتصال استان به آزاد راه مورد بررسی قرار داده شد و جمع‌بندی خوبی صورت گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق گزارش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد آسفالت هستند که برنامه داریم ظرف دو سال آینده آسفالت شود و تلاش خواهیم کرد راه روستایی فاقد آسفالت در استان باقی نماند.

رحمانی اظهار کرد: به منظور اتمام سریعتر پروژه‌های حوزه راه با پیشرفت فیزیکی بالا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تخصیص اعتبارات اولویت بندی می‌شود و حتما پروژه‌های با درصد فیزیکی بالا در اولویت خواهند بود.  

وی تصریح کرد: در حوزه ارتقای راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراه زمان‌بندی مشخصی با اولویت اتصال استان به آزادراه انجام می‌شود که شاهد ارتقای جدی راه‌های استان به بزرگراه و اتصال به آزادراه باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول شبکه راه‌های استان است که چهار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه است که در تلاشیم دو هزار کیلومتر به راه اصلی و بزرگراه تبدیل شوند.

رحمانی بر خروجی محور بودن جلسات به ویژه در حوزه راه تاکید و بیان کرد: جلسات موجب تحول در حوزه بزرگراه و آزاد راه شود، ضمن اینکه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در برنامه ۱۴۰۴ که باید تا پایان فروردین ارائه شود بطور جدی این موارد را مد نظر داشته باشند.

زیرساخت‌های موثر بر سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی اولویت است

در نظر گرفتن اقدامات گسترده‌ای برای بهبود وضعیت راه‌ها و زیرساخت‌های دنا

عباس رسولی، فرماندار شهرستان دنا نیز در این نشست با اشاره به اولویت‌های اجرایی در حوزه راه‌های این شهرستان، گفت: اقدامات گسترده‌ای برای بهبود وضعیت راه‌ها و زیرساخت‌های شهرستان در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این جلسه وضعیت پروژه‌های مختلف راه‌سازی شهرستان دنا شامل راه‌های روستایی، ایمن‌سازی محورهای خطرناک، پل‌ها و تونل‌ها، بررسی شد و همچنین پروژه‌هایی که پیش از این غیرفعال بودند، تلاش کردیم تا دوباره فعال‌سازی شود.

رسولی از پروژه‌های ایمن‌سازی جاده‌های روستایی در مناطق مختلف شهرستان به ویژه بخش پاتاوه و سی‌سخت خبر داد و اظهارکرد: پروژه‌های ایمن‌سازی جاده بیاره به سی‌سخت و جاده‌های روستای بخش پاتاوه، ایمن‌سازی پیچ‌های خطرناک در محور تلگاه از جمله طرح‌های مهمی است که پیگیری شده است.همچنین برخی از پروژه‌های اولویت‌دار برای سال ۱۴۰۴، مانند آسفالت راه‌های روستایی و پل‌ها، به تصویب رسید.

فرماندار شهرستان دنا با اشاره به پروژه‌های تونل‌ها و پل‌های مهم در دست اجرای شهرستان دنا اظهار کرد: در مسیر سی‌سخت دو تونل در حال حفاری است که یکی از آنها تا خرداد به اتمام خواهد رسید. همچنین پروژه پل شهید نجفی و تقاطع گندی خوری در دست اقدام است که برای آن اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

رسولی همچنین درباره بهسازی و اجرای مسیر اصلی پاتاوه اشاره و تاکید کرد: مطالعات بهسازی و بازسازی مسیر اصلی پاتاوه انجام شده و در سال ۱۴۰۴ این پروژه با هدف ارتقای وضعیت راه‌های شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

وی از برنامه‌ریزی برای جلسات تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله آب، کشاورزی و مسائل روستایی در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۴، با همکاری دستگاه‌های اجرایی، امیدواریم بخش زیادی از مشکلات زیرساختی شهرستان دنا برطرف شود.

برای حل مشکلات زیرساختی و جاده‌ای شهرستان مارگون نیازمند همکاری بیشتر

علی باغبان مطلق، فرماندار شهرستان مارگون نیز در ادامه این نشست گفت: پروژه‌های راه‌سازی در منطقه با کندی پیش می‌روند و این امر مشکلاتی برای مردم به‌ویژه در مسیرهای روستایی ایجاد کرده است.

وی افزود: برخی پروژه‌ها از جمله جاده‌های ارتباطی هنوز بطور کامل تکمیل نشده‌اند و نیاز به توجه ویژه دارند که با استفاده از ظرفیت‌های محلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌توان روند اجرای پروژه‌ها را تسریع بخشید.

فرماندار شهرستان مارگون تصریح کرد: بسیاری از مسیرها به‌ویژه در مناطق روستایی شرایط مناسبی ندارند و عبور از آنها برای مردم سخت شده است.

باغبان مطلق همچنین به پروژه‌های در حال انجام اشاره و تاکید کرد: در صورت اولویت‌بندی مناسب، پروژه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در بهبود شرایط جاده‌ها و ارتباطات شهرستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها از اعتباراتی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برخوردارند، ادامه داد: این اعتبار باید به‌درستی هزینه شده و نتیجه ملموسی برای مردم داشته باشد.

فرماندار شهرستان مارگون در پایان از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات زیرساختی و جاده‌ای این شهرستان، همکاری، مساعدت و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وجود بیش از ۴۰ پروژه فعال راه روستایی در شهرستان بویراحمد

منوچهر محمدی، فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست گفت: پروژه‌های حوزه راه اگر در قالب اعتبارات ملی دیده نشوند، همچنان با پروژه‌های زخمی و نیمه‌تمام مواجه خواهیم بود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۴۰ پروژه فعال بخش راه روستایی در سطح شهرستان وجود دارد که برخی از آن‌ها ازجمله جاده چال شاهی، مداب، مازه خریده، جاده چیتاب و راه چم‌خانی از مطالبات اصلی مردمند و باید در اولویت اعتباری قرار گیرند. بسیاری از این پروژه‌ها اعتبارات استانی نداشته‌اند و اگر همچنان در قالب بودجه‌های محدود محلی دیده شوند، تا سال‌های آینده نیز به سرانجام نخواهند رسید.ت وزیع و تخصیص اعتبارات راه باید بر اساس اولویت‌ها انجام شود تا بتوان چند پروژه مهم را به سرانجام رساند.

فرماندار شهرستان بویراحمد همچنین تاکید کرد: ورودی فعلی شهر نیز پاسخگوی حجم بالای تردد و ترافیک نیست و باید اصلاح و ساماندهی شود.

به گزارش ایسنا، وی با تشکر از مدیران حوزه راه و حضور فعال آنها در شهرستان، خواستار توجه ویژه به پروژه‌هایی شد که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند و می‌توانند با تخصیص منابع مناسب، زودتر به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha