• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404011708008
  • خبرنگار : 71251

شرکت ساخت اعلام کرد

بهره‌برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان تیر ماه

بهره‌برداری از قطعه ۷ آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان تیر ماه

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که با توجه به تزریق نقدینگی انجام شده، کارهای تکمیلی ۱۰ کیلومتر ابتدایی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان در سال جدید با سرعت بیشتری در حال انجام است و مطابق برنامه، پایان تیرماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص گزارش ارسال شده با عنوان تکمیل قطعه هفت آزادراه شیراز  - اصفهان در این خبرگزاری توضیحاتی ارائه کرده که بدین شرح است:

" آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین مسیر آزادراهی  کشور برای اتصال مرکز به جنوب کشور طراحی و اجرا شده است که ۲۱۲ کیلومتر آن حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در مهرماه سال ۱۴۰۲ با رعایت تمام نکات ایمنی و تایید پلیس راه کشور به بهره‌برداری رسیده است و بخش باقی‌مانده این آزادراه در قطعه هفت موضوعی است که در این خبر به آن پرداخته شده است و به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی عمومی اطلاعی از آخرین وضعیت اجرایی و مشکلات بر سر راه ساخت این قطعه از آزادراه ارائه می‌شود.

عملیات اجرایی قطعات یک تا شش این آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و نکته قابل توجه این است که طرح اولیه این آزادراه همان شش قطعه بوده است و قطعه هفت در راستای ساماندهی ترافیک و توسعه شبکه حمل و نقل استان از سوی دولت به این پروژه افزوده شد.

شایان ذکر است؛ با مطالعات صورت گرفته مقرر شد که آزادراه اصفهان – شیراز در انتهای قطعه شش در تنگ خیاره به رینگ شهری شیراز که در طرح تفصیلی شهر شیراز آمده بود متصل شود و از آنجا به سمت استان بوشهر امتداد یابد.

لیکن با توجه به اجرایی نشدن رینگ شهری مذکور در سال ۱۳۹۵ و زمان بهره‌برداری از آزادراه، عملیات اجرایی قطعه هفت با هدف اتصال به بزرگراه شیراز _ سپیدان و تخلیه ترافیک آزادراه در سال ۱۳۹۷ با اعتبارات مربوط به قطعه یک تا شش آغاز شد و حدود ۹ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر این قطعه در باند رفت به بهره‌برداری رسید.

به منظور رفع این مشکل و تکمیل شدن این ابر پروژه آزادراهی کشور در سال ۱۴۰۳ برای قطعه هفت اعتبار مستقل در نظر گرفته شد و پس از آن عملیات اجرایی سرعت گرفت. از دیگر راهکارهای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این آزادراه، واگذاری یک قطعه زمین به ارزش ۹۰۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف مولد سازی به پیمانکار پروژه در بهمن ماه سال گذشته است که با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی، برودت و بارندگی، به ناچار عملیات روسازی و آسفالت محور مذکور در و ماه پایانی سال گذشته دچار وقفه‌ای کوتاه مدت شد.

با توجه به تزریق نقدینگی انجام شده در کارگاه، کارهای تکمیلی ۱۰ کیلومتر ابتدایی قطعه هفت در سال جدید با سرعت بیشتری در حال انجام است و مطابق بقرنامه زمان بندی ان‌شاءالله در پایان تیرماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

لازم به ذکر است؛ طبق برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با پیگیری مقامات استانی و نمایندگان محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه تکمیل عملیات اجرایی دو کیلومتر پایانی محور و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح صدرا و قلات نیز تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

سلام پیشنهاد میکنم دوطرف آزاد راه به بخش خصوصی ‌واگذار کنید تا برای اقامتگاه‌ببن راهی گردشگری مانند بازارصنایع دستی هتل‌های ۵و۴و۳ستاره رستوران‌ها شیک آپارتمان‌های مسکونی ویلاهای لاکچری پمپ بنزین وگاز و جایگاه ویژه شارژ خودرو های برقی بسازند