به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی «هینو موتورز»، به عنوان زیرمجموعه تویوتا موتور و شرکت خودروسازی «میتسوبیشی فوسو تراک اند باس»، یکی از شرکت های زیرمجموعه «دایملر تراک» آلمان، این توافق ادغام را نهایی میکنند.
روزنامه ژاپنی نیکی، بدون اشاره به منبع اطلاعاتی خود، اعلام کرد که این دو گروه خودروسازی، قصد دارند یک شرکت هلدینگ برای واحدهای کامیون ایجاد کنند و آن را در آوریل ۲۰۲۶ در بازار بورس اوراق بهادار توکیو، فهرست خواهند کرد.
این شرکتها در ماه مه ۲۰۲۳ توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۲۴، واحدهای تولید کامیون خود را ادغام کنند اما معامله نهایی در فوریه ۲۰۲۴، برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.
این دو خودرساز اعلام کردند در حالی که سازمانهای فروش آنها در سطح جهانی جدا باقی میمانند، آنها توسعه، تهیه و تولید مشترک را دنبال خواهند کرد. سخنگوی شرکت «میتسوبیشی فوسو» گفت که آنها قصد دارند برندهای خود را به طور جداگانه در خارج از کشور حفظ کنند.
این پیوند نیاز به همکاری بیشتر در فضای خودرو را نشان میدهد، زیرا تولیدکنندگان کامیونها با توجه به تغییر به سمت فناوری جدید، برخلاف تولیدکنندگان شاسیبلندها و موتورسیکلتها با فشارهایی روبرو هستند.
روزنامه نیکی گزارش کرد پیشبینی میشود که این شرکتها در اوایل ماه مه، قرارداد ادغام را نهایی کنند و افزود که بررسی ضد انحصار توسط کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن رو به اتمام است.
طبق گزارش رویترز، هر دو خودروساز در بازارهای بینالمللی حضور زیادی دارند. بیش از دو سوم فروش جهانی حدود ۹۵ هزار دستگاه خودروس ژاپنی هینو در ۹ ماه اول سال مالی ۲۰۲۴، در خارج از کشور بوده است. به گفته سخنگوی «میتسوبیشی فوسو»، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از فروش خودروهای این شرکت در بازارهایی غیر از ژاپن بوده است.
انتهای پیام
نظرات