به گزارش ایسنا، این غول خودروسازی الکتریکی چینی (BYD)، پس از آغاز یک جنگ قیمت هوشمندانه برای خودروهای برقی، برتری خود را در بازار رقابتی بومی خود گسترش داده است.
طبق اظهارنامه این شرکت به بورس در روز جمعه، سود خالص در مجموع به ۹.۲ میلیارد یوان (۱.۲۶ میلیارد دلار) رسید، در حالی که پیشبینی قبلی این شرکت ۸.۵ تا ۱۰ میلیارد یوان بود. درآمد در این سه ماهه، ۱۷۰.۴ میلیارد یوان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سه ماهه قبل، ۵۲.۷ درصد افزایش یافته بود.
«بیوایدی» پس از اینکه در فوریه اعلام کرد سیستم کمک راننده «چشم خدا» (God's Eye) را در تمامی مدلهای خودروی این شرکت به عنوان تجهیزات استاندارد رایگان ارائه میدهد، رقابت را در توسعه چنین سیستمهایی افزایش داد.
افزایش رقابت این تولیدکننده پیشرو خودروهای برقی و هیبریدی، رقبایی از جمله لیپموتور، جیلی و تویوتا را بر آن داشته است تا با خودروهای برقی مقرون به صرفه با ویژگیهای هوشمند، این روند را دنبال کنند.
«بیوایدی»، با گشودن جبههای جدید در جنگ قیمتی چند ساله در بزرگترین بازار خودروی جهان، به دنبال گسترش برتری در بازار داخلی است که ۱۳.۶ درصد از فروش در ژانویه تا مارس را به خود اختصاص داده است؛ این رقم نسبت به ۱۲.۱ درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، «بیوایدی»، در نمایشگاه خودروی شانگهای، از اغراق در مورد قابلیتهای پیشرفته کمک رانندگی اجتناب کرد و در عوض بر ایمنی تاکید میکند. این شرکت خارج از بازار داخلی که حدود ۹۰ درصد از کل فروش «بیوایدی» را تشکیل میدهد، صادرات ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را در سال جاری هدف گذاری کرده است.
انتهای پیام
نظرات