• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404020805437
  • خبرنگار : 51029

یک مسئول در وزارت آموزش‌ و پرورش:

ارزشیابی‌های کیفی زمینه‌ساز ارتقای یادگیری و پرورش شایستگی‌های دانش‌آموزان است

ارزشیابی‌های کیفی زمینه‌ساز ارتقای یادگیری و پرورش شایستگی‌های دانش‌آموزان است

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌ و پرورش درگردهمایی رؤسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق چهل و یک گانۀ استان اصفهان، با اشاره به نقش ارزشیابی‌های کیفی در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان گفت: با تغییر نگرش به ارزشیابی به‌عنوان ابزاری برای هدایت و بهبود فرآیند یادگیری، می‌توانیم مهارت‌ها و شایستگی‌های واقعی دانش‌آموزان را بهتر پرورش دهیم و مسیر رشد آنان را هموارتر کنیم.

محسن زارعی، امروز دوشنبه ۹ اردیبهشت در گردهمایی مدیران آموزش‌ و پرورش نواحی و مناطق ۴۱گانه استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های گسترده برای ارتقای جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای و صیانت از جایگاه معلم هستیم. خوشبختانه گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته شده است.

وی با تأکید بر الگو بودن معلمان در کردار افزود: رفتار معلم در کلاس درس، پایه‌گذار فرهنگ احترام متقابل در جامعه است. معلمانی که با عشق و احترام با دانش‌آموزان برخورد می‌کنند، فرهنگ‌سازان فردای این کشورند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش‌ و پرورش همچنین به موفقیت‌های معلمان در بهبود کیفیت آموزشی اشاره و بیان کرد: تغییرات مثبتی که معلمان و مدیران مدارس در ارتقای نتایج آموزشی دانش‌آموزان ایجاد کرده‌اند، شایسته قدردانی و الگوبرداری است. این دستاوردها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی معلم، بازدهی چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ادارۀ اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به نقش ارزشیابی‌های کیفی در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان ادامه داد: با تغییر نگرش به ارزشیابی به‌عنوان ابزاری برای هدایت و بهبود فرآیند یادگیری، می‌توانیم مهارت‌ها و شایستگی‌های واقعی دانش‌آموزان را بهتر پرورش دهیم و مسیر رشد آنان را هموارتر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha