به گزارش ایسنا، غلامرضا اسکندریان در جلسه تقدیر و هماندیشی با مدرسین زبان جهاددانشگاهی واحد البرز اظهارکرد: مدرسان جهاد دانشگاهی در حالیکه در خط مقدم آموزش و ارتباط با مخاطبان قرار دارند، بعضاً با مشکلاتی نظیر عدم شفافیت در وضعیت استخدامی، نبود ساز وکار مشخص برای ارتقاء و تفاوتهای ناعادلانه در نظام پرداختها مواجهاند.
وی با اشاره به دغدغه امنیت شغلی مدرسین جهاددانشگاهی گفت: مدرسین زبان پس از سالها فعالیت هنوز نمیدانند که جایگاه شغلیشان در پنج یا ۱۰ سال آینده چیست و این ابهام باید پایان یابد.
اسکندریان ادامه داد: اگر بخواهیم اساتید به سازمان وفادار بمانند و با تمام ظرفیتشان همکاری کنند، باید تصویری روشن از آینده برایشان ترسیم کنیم.
وی توضیح داد: جهاددانشگاهی چهار حوزه مأموریتی بزرگ دارد؛ پژوهش، فرهنگی، کارآفرینی و آموزش. در این میان، آموزش نقشی محوری دارد و مدرسین زبان، پیشانی این حوزهاند.
وی اظهار کرد: مدرسان رشتههای مختلف جهاد دانشگاهی با شیوه تدریس، با رفتار حرفهای و و با تعهد سازمانی خود انعکاس دهنده تصویر و برند این مجموعه به جامعه هستند.
رئیس جهاددانشگاهی البرز تاکید کرد: مدرسین جهاددانشگاهی عضوی کلیدی از این خانواده هستند و نگاه ما صرفاً همکاری نیست؛ بلکه عضویت مؤثر در یک خانواده است و تمام مجموعه مدیریتی واحد این است که با ایجاد سازوکارهای شفاف، تقویت نظام انگیزشی و تعریف مسیر حرفهای مشخص، تعلق خاطر این عزیزان به سازمان را به حداکثر برساند.
وی در ادامه از طراحی یک مدل جدید برای ارتقای اساتید این مجموعه خبر داد و گفت: این مدل با هدف ایجاد یک مسیر شفاف و مشخص برای رشد و پیشرفت علمی و حرفهای اساتید طراحی شده است.

اسکندریان توضیح داد: در جلسات متعدد و با حضور کارشناسان و اعضای جهاددانشگاهی، به این نتیجه رسیدیم که برای اساتید باید یک نقشه راه دقیق و شفاف طراحی کنیم تا آنها از ابتدای فعالیت خود در جهاددانشگاهی، مسیر رشد و پیشرفت خود را بهطور واضح ببینند و بدانند که در چه جایگاهی قرار خواهند گرفت و با توجه به عملکرد خود، چگونه میتوانند در سطوح بالاتر قرار گیرند.
این مسئول تصریح کرد: یکی از نکات کلیدی این مدل این است که اساتید باید از همان ابتدا شرایط ارتقای مناسب را در اختیار داشته باشند و از فرصتهای پیشرفت در بالاترین سطح برخوردار شوند. در این راستا، سعی کردیم تا ساختارهای سنتی را تغییر داده و به سمت یک مدل مدرن و شفافتر برویم که بتواند بهترین شرایط را برای رشد اساتید فراهم کند.
وی گفت: در این مدل، به هر استادی که نتواند رضایت مجموعه را جلب کند یا نتواند با چارچوبهای جهاد دانشگاهی هماهنگ شود، فرصتی داده خواهد شد تا وضعیت خود را اصلاح کند.
اسکندریان گفت: مدل جدید، علاوه بر ارتقای علمی و حرفهای اساتید، فرصتی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی در جهاددانشگاهی خواهد بود. با این مدل، تلاش داریم تا جهاددانشگاهی به یک مجموعه پیشرو و مدل در زمینههای علمی، آموزشی و پژوهشی تبدیل شود و تمامی اعضای آن در یک فضای حرفهای و انگیزشی به فعالیت خود ادامه دهند.

اسکندریان در پایان تأکید کرد: ما به این فرآیند متعهد هستیم و امیدواریم این تغییرات و اصلاحات در سالهای آینده به موفقیتهای بیشتری در جهاددانشگاهی منجر شود و اساتید و اعضای این مجموعه بتوانند به بهترین شکل ممکن به اهداف علمی و پژوهشی خود دست یابند.







انتهای پیام
نظرات