• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404021410111
  • منبع : نمایندگی مازندران

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ساری:

دولت در ۱۰۰ سرفصل، از کسب‌وکار و دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند

دولت در ۱۰۰ سرفصل، از کسب‌وکار و دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند

ایسنا/مازندران عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ساری با بیان اینکه نخستین کار برای کسب‌وکار، ایجاد یک بوم‌مدل کسب‌وکار است، گفت: هر کسب و کار در ۹ سرفصل می‌تواند به دانش‌بنیان تبدیل شود بعد از ثبت شرکت، دولت در بیش از ۱۰۰سرفصل از کسب‌وکارها و دانشبنیان‌ها حمایت می‌کند.

مهران آقایی یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در همایش «تحول کسب‌وکارها و توسعه پایدار با محوریت کارآفرینی جوانان» که در دانشگاه ملی مهارت برگزار شد، با ارائه پنل «تبیین مشاغل حوزه مهندسی و تجاری سازی ایده‌ها» درباره نحوه طی کردن مسیر رشد کسب و کار در زیست‌بوم نوآوری، اظهار کرد: برای طی کردن مسیر رشد باید ابتدا بستر را بشناسیم، در حال حاضر کل زیست بوم نوآوری فقط نیمی از تولید ناخالص داخلی در ایران را دربر می‌گیرد، در حالی که در جهان این رقم بیش از ۱۵ درصد است.

 وی نکته مثبت در زیست بوم نوآوری ایران را فضای باز آن برای فعالیت و رشد مطرح کرد و گفت: دانشگاه‌های ما به مرکز رشد یا صنایع خلاق مجهز هستند و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از این مراکز مشاوره بگیرند یا استارتاپ خود را رشد دهند.

آقایی با بیان اینکه امروز بیشتر دانشجویان با فضای نوآوری آشنایی دارند، ادامه داد: نوآوری ممکن است در حوزه تولید محصول، اصلاح فرآیند یا روش تغییر در ارائه خدمت و تغییر مدل سازمانی یا رفتار سازمانی تعریف شود.

این کارشناس حوزه نوآوری عقیده دارد که بیشتر ایده‌ها برای اینکه به پایداری برسند باید از دره مرگ عبور کنند، برای عبور از دره مرگ باید محصول خود را به درستی تجاری سازی و اندازه بازار را به دست آورند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر این موضوع که شناخت بازار در اولویت هر صاحب کسب و کاری قرار دارد، افزود: چون بازار حاکم بر ماست،

وی یادآور شد: نخستین کار برای کسب‌وکار، درست کردن یک بوم‌مدل کسب‌وکار است. در بوم مدل کسب و کار ابتدا بازار مشتریان خود را پیدا کنیم و در ادامه تمام اهداف، هزینه و درآمد را بنویسیم.

آقایی افزود: وقتی می‌خواهیم وارد بازار شویم ابتدا باید بدانیم در کدام اقیانوس می‌خواهیم تجارت خود را رشد دهیم؛ دو اقیانوس آبی و قرمز وجود دارند که در اقیانوس قرمز برای اینکه نیاز را به مردم بشناسانیم زمان وهزینه نیاز داریم اما تنها ارائه‌دهنده محصولیم. اما در اقیانوس آبی ارائه دهنده‌های محصول بسیارند اما ما باید خدمت متفاوت ارائه دهیم تا مشتری جذب کنیم.

 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ساری با بیان اینکه هدفگذاری باید پنج عامل داشته باشد، گفت: هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دست یافتنی و مرتبط باشد.

وی با بیان اینکه حوزه صنایع نرم و خلاق که از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور حمایت می‌شود، افزود: اندازه بازار به ما کمک می‌کند که در آن بازار کار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha