به گزارش ایسنا، سدان برقی SU۷ شیائومی پس از عرضه در مارس سال میلادی گذشته، به سرعت در بین رانندگان چینی محبوب شد و فروش آن در بزرگترین بازار خودروی جهان، تا دسامبر، به صورت ماهانه از «تسلا مدل سه» ( Model ۳) پیشی گرفت.
اما شیائومی اکنون با موجی از نگرانی مصرفکنندگان مواجه است که ماه میلادی گذشته پس از یک تصادف مرگبار مربوط به یک SU۷ شروع شد. این تصادف که هنوز در حال بررسی است، بحثهای عمومی گستردهای را در مورد ایمنی انواع ویژگیهای رانندگی هوشمند ارائه شده توسط شیائومی برانگیخت.
تحلیلگران دویچه بانک روز چهارشنبه اعلام کردند که سفارشهای جدید برای SU۷ در آوریل نسبت به مارس، ۵۵ درصد کاهش یافت و این روند در مه نیز ادامه یافت، به طوری که در دو هفته اول این ماه، ۱۳ هزار و ۵۰۰ سفارش ثبت شده است که در مقایسه با ۲۳ هزار سفارش در هفته دوم مارس است که بالاترین رکورد هفتگی محسوب میشود.
مالکان خودرو SU۷ گفتند که این شرکت برای آپشن کاپوت فیبر کربنی با دو دریچه هوا را که با هزینه اضافی ۴۲ هزار یوان (۵۸۲۶ دلار) برای SU۷ اولترا خود ارائه میدهد، درست عمل نکرده و موضوعی جنجالی برای شیائومی شده است.
روزنامه دولتی شانگهای، روز سهشنبه گزارش داد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از مالکان SU۷ اولترا پس از مشاهده عدم وجود مجرای هوا در کاپوت، درخواست بازپرداخت وجه خود را کردند که با ادعاهای قبلی شیائومی و «لی جون»، مدیرعامل آن، در تضاد است. این روزنامه نوشت این بحران نه تنها بحران اعتبار شیائومی SU۷ را آشکار خواهد کرد بلکه تحریف برخی از ارزشها در صنعت فعلی خودروهای انرژی نو را نیز نمایان خواهد کرد.
مشتریان و تحلیلگران به رویترز گفتند که تخمینهای شیائومی در مورد زمان تحویل خودروهای SU۷ باعث سردرگمی شده است.
انتهای پیام
نظرات