• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404022518140
  • خبرنگار : 50549

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

نمایشگاه‌ها ابزار مؤثر «بازاریابی رویدادی» در گردشگری‌ هستند

نمایشگاه‌ها ابزار مؤثر «بازاریابی رویدادی» در گردشگری‌ هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین ابزارهای «بازاریابی رویدادی» هستند که می‌توانند در قالب یک رویداد منسجم، ظرفیت‌ها، خدمات و محصولات گردشگری را به‌ویژه در مقاصد کمتر شناخته‌شده معرفی کنند.

احمد دیناری در  گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نقش برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در توسعه گردشگری اظهار کرد: ما اصطلاحی داریم به نام «بازاریابی رویدادی» که به این معنی است که می‌توانیم در قالب یک رویداد مانند نمایشگاه، خدمات، محصولات و ظرفیت‌های موجود در یک مقصد یا مسیر گردشگری را به‌خوبی معرفی کنیم. این کار به توسعه گردشگری داخلی و خارجی کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌ها می‌توانند توسط بخش دولتی متولی گردشگری یا توسط بخش خصوصی برنامه‌ریزی و برگزار شوند. برای مثال در این نمایشگاه‌ها که اغلب با همکاری هر دو بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شوند، شرکت‌کنندگان عمدتاً از بخش خصوصی هستند. اگر غرفه‌ای هم مربوط به بخش دولتی باشد معمولاً مقصدها و محورهای گردشگری استان‌های خود را معرفی می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در این قالب می‌توان اینفلوئنسرها، رسانه‌ها، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان را دعوت کرد. حضور این افراد باعث می‌شود ظرفیت‌های گردشگری هر استان به ‌ویژه آن‌هایی که کمتر شناخته‌ شده‌اند، در بستر شبکه‌های اجتماعی و سایر فضاها به‌خوبی معرفی شود. بهترین بستر برای این معرفی، نمایشگاه‌ها هستند؛ البته به شرطی که به‌ صورت پررنگ و قوی برگزار شوند.

دیناری با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی و پیش‌بینی نتایج مثبت آن خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که پس از مدتی وقفه برگزار شده، به‌ دلیل تلفیق دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، بدون تردید اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت. در نخستین روز برگزاری، نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و امیدواریم این روند در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: در این نمایشگاه، دانشگاه‌ها ظرفیت‌های علمی خود را معرفی کرده و نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. همچنین صنایع دستی به‌ عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم کشور حضور پررنگی دارد. علاوه بر این کسب‌وکارهای مرتبط با گردشگری و کارهای مکمل و وابسته به گردشگری نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

حضور کنسولگری‌ها در نمایشگاه گردشگری؛ زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردها در این نمایشگاه حضور کنسولگری‌های کشورهای مختلف است. وقتی کنسولگری یک کشور در نمایشگاه گردشگری شرکت می‌کند، می‌تواند ظرفیت‌های کشور یا استان ما را به کشور خود معرفی کند. این آشنایی باعث می‌شود ارتباطات بین بخش‌های خصوصی و دولتی ایران با کنسولگری‌ها تقویت شود. همچنین این کنسولگری‌ها می‌توانند با شرکت‌های پشتیبانی که در حوزه جذب سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان باشند. به عقیده من حضور کنسولگری‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دیناری در خصوص تأثیر حضور کنسولگری‌ها بر صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: حضور کنسولگری‌ها به‌طور مستقیم بر صادرات صنایع‌دستی و حوزه گردشگری تأثیرگذار است. برای مثال وقتی هنرمندان صنایع‌دستی ما با کشورهایی مانند افغانستان یا عربستان سعودی آشنا می‌شوند به ‌ویژه آن‌هایی که در حوزه صادرات فعال هستند، می‌توانند با لینک شدن به این کنسولگری‌ها، صادرات بهتری به این کشورها داشته باشند و این ارتباط می‌تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha