• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404022518404
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

همایش "مدار و امید" در زاهدان برگزار شد

همایش "مدار و امید" در زاهدان برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت گرامیداشت روز روابط عمومی همایش "مدار و امید" امروز به همت سپاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر پور، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان با تأکید بر این‌که آموزش هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی امروز، باید مجهز به دانش روز بود. دیگر نمی‌توان با روش‌های دود، نور، پرچم و کبوتر پیام‌رسانی کرد. رسانه امروز ابزار قدرتمندی است که بسته به دست چه کسی باشد، می‌تواند مقدس یا خطرناک باشد.

وی با تشبیه فعالان رسانه و روابط‌عمومی به «گلبول‌های سلامت آفرین» پیکر جامعه، خاطرنشان کرد: در مواقع بحران، همین نیروها هستند که پای‌کار می‌آیند. هر فرد در هر موقعیتی، اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد، می‌تواند نقطه ثقل باشد؛ چه در یک اداره کوچک و چه در یک سازمان بزرگ است.

اکبرپور با اشاره به اینکه روابط‌عمومی یک شغل نیست اظهار کرد: این حوزه نه‌تنها شغل سازمانی نیست، بلکه شوق و عشق به ارتباط‌گیری، رفع بحران، ترمیم ذهنیت‌ها و ساخت تصویر مثبت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، موفقیت‌های بزرگ در بازه‌های زمانی کوتاه و با تلاش‌های شبانه‌روزی حاصل شد. اگر قرار باشد ما نیز روابط‌عمومی را به ساعات اداری محدود کنیم، قطعاً از قافله عقب می‌مانیم.

وی روابط‌عمومی را ترکیبی از علم و هنر توصیف کرد و گفت: هنر روابط‌عمومی در آن است که بتواند یک جامعه را شفاف و براق جلوه دهد یا در نقطه مقابل، چهره‌ای تیره و بحرانی از آن بسازد. روابط‌عمومی و رسانه می‌توانند التهاب بیافرینند یا بحران را فروبنشاند.

این مسئول خطاب به اهالی رسانه و روابط‌عمومی تأکید کرد: ما مسئول انتقال تصویر سازمان به جامعه هستیم. یک مصاحبه یا تیتر می‌تواند بحران‌ساز یا آرامش‌آفرین باشد. این هنر شماست که با هوشمندی، التهاب‌ها را کاهش دهید، واقعیت را منتقل کنید و از ابزارها در راه حکمت بهره ببرید.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: روابط عمومی سپاه با رویکرد امیدآفرینی و جهاد تبیین فعالیت می کند.     

سرهنگ پاسدار حسین اظهارکرد: ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا نقش مؤثر روابط عمومی و صاحبان اندیشه در تحقق اهداف بزرگ تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه، روابط عمومی قلب تپنده هر اداره است، تصریح کرد: روابط عمومی سپاه سلمان با رویکرد جهاد تبیین، امید آفرینی و جهاد خدمت فعالیت می کند و امیدآفرینی در روابط عمومی به معنای ایجاد و تقویت احساس امید و انگیزه در جامعه است. این رویکرد با هدف ترویج ارزش‌ها و دستاوردهای مثبت و  اطلاع‌رسانی مؤثر و شفاف اجرایی می شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه سلمان ادامه داد: معرفی الگوهای موفق بسیجی مانند گروههای جهادی موفق بسیج و معرفی فعالیت ها و عرصه‌های موفق چون خدمات اجتماعی مهم است چرا که این اقدامات می تواند در مردمی سازی روابط عمومی و خنثی کردن تبلیغات دشمن بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد: در واقع، روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین نهادها و جامعه، نقش کلیدی در انتقال پیام‌های امیدبخش و ایجاد انگیزه برای مشارکت در فعالیت‌های جهادی دارد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه سلمان گفت: روابط عمومی ها باید از تهدیدها فرصت بسازند، یک  روابط عمومی پویا به خوبی میتوانند با روایتگری صحیح بستر ساز عیان شدن فتنه رسانه ای دشمنان شود و روایتگری حداکثری مستلزم  حضور حداکثری مردم در امر اطلاع رسانی است و این باید به عنوان یک راهبرد اساسی مورد توجه مجموعه های روابط عمومی در سطح استان قرار گیرد.

سرهنگ خانی افزود: دومین همایش مدار امید، به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی را با چند هدف برگزار کردیم که هویت بخشی به روابط عمومی بانگاه جدید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha