رمضان پروانه ۲۵ اردیبهشت، در حاشیه انعقاد تفاهمنامه ۲ و نیم میلیارد ریالی با یک خیرنیک اندیش برای مشارکت ساخت مدرسه جدید روستای احمدآباد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح آموزشی و بهبود شرایط یادگیری در مناطق محروم، خیرین شهرستان کلات با عزم راسخ اقدام به حذف مدارس فرسوده و ساخت فضاهای آموزشی جدید کردهاند.
وی بیان کرد: این تلاشها که در قالب تفاهمنامههای مالی و پروژههای نوسازی نمود پیدا کرده است، نشان دهنده همبستگی و مسئولیت اجتماعی جامعه در حمایت از دانشآموزان و فراهم کردن محیطی امن و مناسب برای یادگیری است.
مدیر آموزش و پرورش کلات تصریح کرد: خیر نیکوکار مشهدی، با اهدای مبلغ ۲ونیم میلیارد ریال، در راستای بهبود زیرساختهای آموزشی و حذف فضاهای آموزشی فرسوده گام بزرگی برداشت.
وی گفت: این اقدام علاوه بر اینکه به نوسازی شرایط آموزشی کمک میکند، امیدی برای آیندهای روشنتر برای دانشآموزان این منطقه به ارمغان میآورد.
پروانه، ضمن تقدیر و تشکر از این خیر نیکاندیش، اظهار کرد: امیدواریم که این اقدام، الگویی برای دیگر خیرین باشد تا به حمایت از مناطق محروم بپردازند و شرایط آموزشی بهتری را فراهم کنند.
وی گفت: مدرسه جدید روستای احمدآباد که به صورت چهار کلاسه طراحی شده، دارای زیربنای ۲۶۵ مترمربع است که با اعتبار ۴ میلیارد تومان احداث میشود.
مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به اینکه این پروژه به زودی اجرا خواهد شد، افزود: هر کلاس در این پروژه به مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با بیان اینکه حضور خیرین در عرصه مدرسهسازی و نوسازی مدارس به ویژه در مناطق محروم، میتواند تحولی شگرف در نظام آموزشی کشور ایجاد کند، اظهار کرد: در سالهای اخیر، با توجه به مشکلات زیرساختی در بسیاری از روستاها و مناطق کم برخوردار، نیاز به ساخت مدارس جدید و حذف فضاهای آموزشی فرسوده به شدت احساس میشود.
پروانه بیان کرد: مدارس سنگی و قدیمی که سالها از عمر آنها میگذرد، نه تنها استانداردهای لازم را ندارند، بلکه محیطی امن و مناسب برای یادگیری فراهم نمیکنند.
وی همچنین به اهمیت مشارکت جامعه و خیرین در توسعه نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: با کمکهای اینچنینی، میتوانیم به سرعت به سمت حذف مدارس سنگی و فرسوده حرکت کنیم و فضایی شایسته برای یادگیری دانشآموزان فراهم آوریم.
مدیر آموزش و پرورش کلات با بیان اینکه اهمیت ساخت مدارس جدید و مدرن در مناطق کم برخوردار به ویژه در شهرستان کلات، به وضوح مشهود است، بیان کرد: این شهرستان نیاز به توجه ویژه در زمینه آموزش و پرورش دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دانشآموزان در این مناطق با مشکلاتی نظیر فضاهای نامناسب مواجه هستند، ساخت مدارس جدید میتواند به ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری آنان کمک کند.
پروانه همچنین با تقدیر از توجه دولت چهاردهم و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی به شهرستان کلات، اظهار کرد: با فراهم شدن فضاهای آموزشی مناسب، دانشآموزان میتوانند در یک محیط امن و سالم، یادگیری و پیشرفت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، زیرساخت اصلی توسعه هر جامعهای است و توجه به بهبود شرایط آموزشی باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: با حمایت خیرین و مشارکت جامعه، میتوان آیندهای روشنتر برای نسلهای آینده ساخت و به تحقق اهداف آموزشی و اجتماعی نزدیکتر شد.
پروانه در ادامه با اشاره به اینکه تجهیز مدارس، محرومیتزدایی از فضاهای سنگی و توسعه عدالت آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش کلات قرار دارد، افزود: تجهیز کتابخانهها و آزمایشگاهها، تسریع در نهضت ملی محرومیتزدایی از مدارس سنگی و توزیع کامپیوتر در مدارس، از مهمترین اولویتها است.
مدیر آموزش و پرورش کلات، همچنین تجهیز کتابخانههای مدارس با مشارکت خیرین و استفاده از منابع داخلی را تا قبل از آغاز سال تحصیلی آینده ضروری دانست و خواستار همفکری همکاران در راستای احصای نیازها و تأمین کتابهای جدید و بروز برای مدارس شد.
وی همچنین از تجهیز دو آزمایشگاه در شهرهای زاوین و چنار تا قبل از مهرماه خبر داد تا مدارس این دو شهر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
پروانه با اشاره به نهضت ملی محرومیتزدایی از مدارس سنگی شهرستان، از سرعت بخشیدن به این طرح و استقرار پیمانکاران در محل ساخت مدارس جدید تعیین شده خبر داد.
وی همچنین توزیع بیش از ۳۰ دستگاه کامپیوتر به مدارس شهرستان با همت همکاران بهویژه حوزه معاونت پشتیبانی و فناوری اطلاعات را گامی مهم در راستای ارتقا و توسعه عدالت آموزشی و افزایش سطح سختافزاری مدارس برشمرد.
به جز ۲۷ مدرسه سنگی، سه مدرسه کانکسی و سه مدرسه غیر مقاوم در شهرستان کلات هستند که نیاز به نوسازی دارند.
هماکنون ۷۶۷۰ دانشآموز در ۱۴۵ واحد آموزشی شهرستان مشغول به تحصیل هستند. ۴۳۸۹ دانشآموز دختر و پسر در ۹۳ آموزشگاه ابتدایی، ۱۸۵۹ دانشآموز در ۳۱ مدرسه مقطع متوسطه اول، ۴۹۶ هنرجو در ۹ هنرستان فنی و حرفهای و کاردانش و ۸۷۱ دانشآموز در ۹ مدرسه مقطع متوسطه دوم نظری تحصیل میکنند. در مجموع ۳۹۶۹ دانشآموز پسر و ۳۷۰۱ دانشآموز دختر هستند.
انتهای پیام
نظرات