• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404022718975
  • خبرنگار : 50402

مدیرکل روابط عمومی استانداری مطرح کرد

گام مثبت روابط عمومی استانداری همدان در استفاده از هوش مصنوعی

گام مثبت روابط عمومی استانداری همدان در استفاده از هوش مصنوعی

ایسنا/همدان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان از به‌کارگیری هوش مصنوعی در حوزه‌های داده‌کاوی سایبری، تدوین ویدیو و تولیدات چندرسانه‌ای در روابط عمومی استانداری خبر داد و گفت: این تجربه مثبت، گامی نوین در ارتباط هوشمند با مردم است.

مهدی بکند در نشست "روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی" که در ایسنا برگزار شد با تأکید بر نقش مهم فناوری‌های نوین در توسعه ارتباطات، اظهار کرد: در روابط عمومی استانداری همدان از هوش مصنوعی در حوزه‌های داده‌کاوی فضای سایبری، تدوین ویدیو، و سایر فعالیت‌های چندرسانه‌ای استفاده می‌کنیم و ارزیابی ما از این تجربه، بسیار مثبت بوده است.

بکند تصریح کرد: اگرچه برخی از روابط عمومی‌های ادارات استان نیز در این مسیر فعال هستند، اما گروهی دیگر هنوز از این ظرفیت بهره نمی‌برند. به همین دلیل، آموزش روابط عمومی‌ها با تأکید بر هوش مصنوعی در دستور کار استانداری قرار دارد و تلاش می‌کنیم با زمان‌بندی مشخص و برنامه‌ریزی اصولی، توانمندی لازم را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی روابط عمومی، ارتباط‌گیری مؤثر با مردم است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف باید بدانیم مردم چه می‌خواهند تا سیاستگذاری‌ها بر آن اساس شکل گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی در داده‌کاوی، این مسیر را تسهیل کرده است‌ ما داده‌ها را جمع‌آوری، دسته‌بندی و تحلیل می‌کنیم تا بر اساس نیازهای واقعی مردم حرکت کنیم.

بکند با بیان اینکه هوش مصنوعی هیچ‌گاه نمی‌تواند جای نیروی انسانی را بگیرد، مطرح کرد: در دنیای آینده، کسانی که خود را با این فناوری هماهنگ نکنند، جایگاهی نخواهند داشت. هوش مصنوعی یک مکمل است که بهره‌وری و کیفیت کار را ارتقا می‌دهد. سیاست دولت و استانداری نیز بر این است که آموزش هوش مصنوعی را جدی بگیریم.

وی همچنین به اهمیت آموزش مدیران اجرایی اشاره کرد و گفت: از سازمان برنامه و بودجه خواسته‌ایم تا آموزش مدیران دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار دهد تا آن‌ها نیز بتوانند از ظرفیت‌های فناوری نوین، بهرمند شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان با بیان اینکه روابط عمومی حرفه‌ای سخت و سنگین است، اما مزایا و امتیازات کمی دارد، اظهار کرد: در برخی دستگاه‌ها، نیروهای متخصص در این جایگاه قرار نمی‌گیرند و ما به دنبال حضور افراد شایسته در این جایگاه هستیم.

بکند در پایان از تدوین شیوه‌نامه ارزیابی روابط عمومی‌های استان خبر داد و گفت: اکنون روابط عمومی‌ها شاخص‌بندی شده‌اند و بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند. سازمان‌هایی که در این حوزه ضعیف عمل کنند، وارد چرخه آموزش تقویتی می‌شوند و از این پس ارزیابی روابط عمومی‌ها به‌صورت سه‌ماهه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha