• سه‌شنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404030603546
  • خبرنگار : 50653

پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان به اتمام رسید

پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان به اتمام رسید

ایسنا/اصفهان مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم حفاظتی به طول هفت کیلومتر با موفقیت به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه به کاهش ترافیک و بهبود وضعیت زیرساخت‌های شهری کمک خواهد کرد.

هوشنگ نظری‌پور، امروز سه‌شنبه ۶ خرداد در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه‌ اظهار کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق جغرافیایی مهم، در مرزهای منطقه ۴ و ۱۰ قرار دارد و از نظر وسعت از جمله بزرگ‌ترین مناطق شهری محسوب می‌شود. محدوده قانونی ما ۵۸۰۰ هکتار و حریم آن  ۱۶هزار و ۸۰۰ هکتار است.

وی افزود: پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر از کیلومتر صفر تا چهار شامل پل‌های سردار سلیمانی، پل‌های آفتاب، قهجاورستان و فرودگاه به طول حدود هفت کیلومتر در منطقه ۱۵ شهرداری با موفقیت انجام شد. این پروژه از ۱۳۹۸ آغاز شده و اکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه امسال ما حدود یک همت است، ادامه داد: در دوره پنجم شورای شهر، حدود ۲.۵ کیلومتر از این مسیر آزادسازی و در دوره ششم حدود ۳۱.۲ هکتار از اراضی آزاد شد. مدیریت شهری اصفهان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده است.

نظری‌پور بیان کرد: در منطقه ۱۵ نیز پروژه‌ای با عنوان رینگ کمربندی شمالی در حال اجرا داریم که طول آن سه‌هزار و ۳۰۰ متر و عرض آن ۴۵ متر است. در سال ۹۶ توافقاتی برای این پروژه انجام شد و امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن تأمین شده است. امیدواریم با ادامه این روند آزادسازی تمام و پروژه‌های آینده نیز به خوبی اجرایی شوند. 

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خیابان جی و خیابان‌های دیگر نیز لوله‌کشی شده و منبع آب ساخته شده است. اکنون زیباسازی، نورپردازی و نصب فیبر نوری در پروژه رینگ چهارم در حال اجرا است. 

بهره‌برداری از کیلومتر صفر تا هفت رینگ چهارم ترافیکی تا پایان خرداد

مهدی فاضل، مدیر پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان نیز گفت: امیدواریم تا پایان خرداد امسال، افتتاح قسمت کیلومتر صفر تا هفت پروژه انجام شود. این قسمت از رینگ جدید به کاهش ترافیک خیابان جی و اتوبان فرودگاه کمک خواهد کرد.

وی افزود: رینگ چهارم ترافیک شهر اصفهان در سال ۹۱ شروع شد و در سال ۹۴ با تقاطع غیرهمسطح در نزدیکی فلکه دانشگاه صنعتی آغاز شد و ادامه پیدا کرد. طول این رینگ حدود ۷۸ کیلومتر است. تقاطع‌های غیرهمسطح شامل چندین دهانه پل  در حال اجرا هستند. اجرای این پروژه از محدوده شهیدفخری‌زاده شروع شده است واگر کیلومتر صفر را در نظر بگیریم به سمت اتوبان فرودگاه ادامه پیدا می‌کند.

مدیر پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه چندین مزایا دارد، بیان کرد: انتقال ترافیک هسته مرکزی شهر به حاشیه‌های بیرونی شهر، کاهش ترافیک در زمان کم شدن حجم خودروها و کاهش آلودگی هوا تا حدود ۲۰ درصد از مزایای این پروژه است، همچنین در طول مسیر حرکت رینگ چهارم، هیچ‌گونه سرعت‌گیر یا چراغ راهنمایی قرمز وجود ندارد، یعنی تمامی تقاطع‌ها یا زیرگذر یا روگذر هستند.

فاضل  ادامه داد: این رینگ شامل سه سطح اصلی، هسته مرکزی شهر، اطراف هسته مرکزی و اتوبان صیاد شیرازی، آقا بابایی، خرازی، اقاره پرست، حبیب‌اللهی، میثمی و شهید کشوری است. هدف ما کاهش ترافیک شهری و ارتقاء سطح ایمنی عبور خودروها است.

وی بیان کرد: این پروژه شامل ۱۲ پل بزرگ و ۲۸ تقاطع غیرهمسطح است که دارای دو باند تندروی ۸.۵ متری در بالا و دو باند تندروی ۲۰ متری به عرض ۷۵ متر است. این پروژه مراحل مختلفی را شامل می‌شود که به آزادسازی و تملک اراضی تجاری، مسکونی و کارگاهی مربوط می‌شود. 

مدیر پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان با بیان اینکه در این پروژه، جابه‌جایی تأسیسات نیز انجام شده است، تصریح کرد: چهار شبکه برق، شامل دو شبکه فشار قوی و دو شبکه فشار ضعیف، همچنین دو شبکه آب و گاز در این منطقه وجود دارد. یکی از چالش‌های بزرگ پروژه، وجود لوله کلکتور اصلی فاضلاب بود که عمود بر مسیر پروژه قرار داشت. این موضوع به‌دلیل نیاز به حفظ شیب طبیعی لوله‌ها، معضلی بزرگ به‌شمار می‌رفت، اما با تدابیر اتخاذ شده و همکاری با شرکت آب و فاضلاب، این مسئله به‌خوبی حل شد.

فاضل در مورد لوله‌های کشاورزی گفت: لوله‌گذاری‌هایی که در مسیر انجام دادیم، به‌خوبی اجرا شد و مشکلی در آبیاری کشاورزان پیش نیامد. یکی از چالش‌های دیگر، تأسیسات کارخانه قند و پمپاژهای مربوط به استخرها و ذخیره آب آن‌ها بود. 

وی اظهار کرد: سخت‌ترین قسمت پروژه مربوط به کیلومتر صفر تا هفت بود. برای این پروژه تأسیسات آبخیزداری و پمپ‌ها جابه‌جا شد و تمامی انشعابات برق، آب و گاز که به‌صورت غیررسمی و بدون نقشه در اوایل انقلاب ایجاد شده بودند، جابه‌جا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۷:۵۶

با سلام و خدا قوت آز مسوولین مربوطه آیا میخواستم بدونم نفشه رینگ چهارم که در منطقه دولت آباد است تغییر میکند یا خیر و این قسمت از رینگ کی شروع به ساختن میشه با کمال تشکر

avatar
امروز ۱۰:۲۶

لطفا انعکاس بدید این طرح بدون تعریض جاده صفه تا بهارستان عملا بی فایده است مخصوصا پل سپاهانشر که وارد اتوبان بهارستان میشه همش ترافیکه چون باریکه