به گزارش ایسنا، محمدابراهیم باقری صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند احداث خط ۱۰ مترو با بیان اینکه این خط به طول ۴۷ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه بر اساس برنامهریزی شش ساله ساخته خواهد شد، اظهار کرد: خط ۱۰ مترو از ایستگاه ملکی منتهی علیه غرب تهران و در تقاطع با راه اهن تهران _ تبریز آغاز و بعد از آن به سمت وردآورد حرکت کرده و بعد از آن به سمت کوهسار میرود که در ایستگاه تقاطعی با خط شش مترو خواهد داشت و بعد از آن به سمت میدان کتاب حرکت و از محلهایی همچون آتی ساز، نمایشگاه بینالمللی، پارک وی، پل صدر عبور کرده و نهایتا به فلکه سوم تهرانپارس میرسد که بر اساس برنامهریزیهای انجام شده احداث خط ۱۰ مترو به عنوان یک پروژه شش ساله دیده شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک دستگاه TBM در محدوده دریاچه چیتگر فعال است و تاکنون ۷۵۰ متر حفاری داشته، گفت: دومین شف برای ورود دومین دستگاه TBM در ایستگاه جنت آباد در حال حفر است که بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، اواخر شهریور ماه سال جاری دومین TBM نیز وارد تونل میشود و عملیات حفاری سرعت میگیرد.
مدیر طرح خط ۱۰ متروی تهران با تأکید بر اینکه بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته برای ساخت مکانیزه خط ۱۰ مترو، پنج دستگاه TBM پیش بینی شده است، افزود: بر اساس برنامهریزیها به عنوان فاز اول از ایستگاه دریاچه تا میدان کتاب تا سه سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
باقری با بیان اینکه برنامه این است که روش اتریشی کار کنیم و حفاری از طریق TBM است، گفت: زمان انجام پروژه شش ساله در نظر گرفته شده که بستگی به تأمین منابع دارد. مبلغ اولیه حدود ۸۰ همت است و قرار است دو دستگاه TBM دیگر نیز در طول سالهای آینده به فرایند حفاری این خط اضافه شود.
وی ادامه داد: خط ۱۰ مترو از تهران پارس تا وردآورد است که شش ایستگاه تبادلی دارد و این خط به صورت طولی از شرق به غرب تهران به منظور پوشش جمعیتی مناطق شمالی تهران و به طور خاص پوشش منطقه ۲۲ طراحی شده است.
مدیر طرح خط ۱۰ متروی تهران افزود: ابتدای خط ۱۰ با خط ۴ در محدوده تهرانپارس تبادل دارد و بعد از آن از بزرگراههای صدر و بابایی گذر میکند همچنین قبل از رسیدن به منطقه ۲۲ به نمایشگاه بینالمللی تهران و محدوده پونک را خدمت رسانی میکند و در نهایت در ایستگاه وردآورد به خط فعلی ۵ متروی تهران متصل میشود.
انتهای پیام
نظرات