به گزارش ایسنا، نعمتالله فرزانپور در حاشیه بازدید خبرنگاران از فرایند ساخت خط ۱۰ مترو با بیان اینکه ساخت شاخه غربی در اولویت ساخت قراردارد تا بار سنگین ترافیک حکیم و همت را کم کنیم، گفت: همچنین با ساخت خط ۱۰، مسافران ورودی به تهران از غرب را پوشش میدهیم.
وی با بیان اینکه ساخت مترو هزینههای بالایی دارد و ساخت هر کیلومتر مترو با تجهیزات آن، ۵۰ میلیون یورو هزینه دارد، گفت: تمام تلاش شهرداری تهران این است که ساخت شبکه مترو را به پایان برساند.
مدیر عامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تاکنون ۳۰۸ کیومتر مسیر متروی تهران و حومه با ۱۶۰ ایستگاه به بهرهبرداری رسیده است، اظهار کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده باید ۱۶۰ ایستگاه مترو ساخته شود که با احداث خطوط جدید ۸ الی ۱۱ مترو، این مهم محقق میشود.
فرزانپور با بیان اینکه قرارداد خط ۸ و ۹ مترو منعقد شده و خط ۱۱ مترو نیز در حال کسب مجوزهای قانونی است، گفت: همه تلاش مان این است که این خطوط،ساخته شود چراکه مترو در مدیریت سفر، صرفه جویی در وقت و انرژی و... تاثیر مثبتی دارد و ساخت مترو در صرفه جویی سوخت موثر است؛ بگونهای که اگر بتوانیم از محل سرفصلهای صرفه جویی در مصرف سوخت مترو را توسعه دهیم، بسیاری از مشکلات حل میشود.
وی در مورد سرانجام ساخت خط ۸ و ۹ متروی تهران با بیان اینکه تجهیز کارگاهها شروع شده است و در خط ۹ مترو شفت مربوط به تی بی ام در حال انجام است، افزود: خط ۱۱ مترو تأییدیه شورایعالی ترافیک آن به صورت مشروط صادر شده که باید این قطعی شود و بعد از فرایند جذب سرمایهگذار، ساخت آن انجام میشود.
انتهای پیام
نظرات