• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404031006103
  • خبرنگار : 71667

پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دولت اعلام شد

پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دولت اعلام شد

در دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های برتر عبارت است از سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی و شرکت ارتباطات زیرساخت و در مقابل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هسته‌ای از ضعیف‌ترین دستگاه‌های مورد پایش شده به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، مسعود همدان‌لو - دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات در نشست خبری اعلام نتایج ارزیابی دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های اجرایی، انجام تبادلات الکترونیکی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات، راه‌اندازی پنجره ملی واحد دستگاه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، هوشمندسازی خدمات دولت، حذف سامانه‌های موازی در چارچوب برنامه تحول رقومی دستگاه از جمله آثار مورد انتظار از ارزیابی است.

وی افزود: فرایند ارزیابی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا الان ۱۱ دوره ارزیابی داشته‌ایم و در طول سالها شاهد افزایش تدریجی تعداد دستگاه‌های اجرایی مشمول پایش در هر دوره بوده‌ایم. ارزیابی با ۳۷ شاخص در  چهار محور قرار است انجام شود و بازه امتیاز از صفر تا ۱۰۰ است.

همدان‌لو گفت: دستگاه‌های برتر عبارت است از سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی و شرکت ارتباطات زیر ساخت. همچنین دستگاه‌های پر مخاطب در دوره یازدهم نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است. البته حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هسته‌ای از ضعیف‌ترین دستگاه‌های مورد پایش شده به شمار می‌روند.

دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات ادامه داد: دوره دوازدهم از ۱۸ خردادماه تا ۱۷ تیرماه ادامه دارد و  هدف این است که همه دستگاه‌ها و کشور توسعه یابند، بنابراین به دنبال بهبود خدمات و کیفیت به مردم هستیم. درحال حاضر نمی‌گوییم که کیفیت ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها خوب نیست و این به معنا نیست که دستگاهی اقدامی انجام نداده بلکه چالش اصلی ما داده و اطلاعات است و این درحالی است که پایه‌ترین مسئله برای ارائه خدمات موضوع داده است. KPI یا شاخص کلیدی عملکرد فعلی خدمات دولت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی فعلا قطع و وصلی سرویس است که درحال بازنگری است. در تلاشیم KPI قطعی و وصلی را به صورت عام تا یک ماه دیگر منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه شناسه‌های‌کارت ملی در حال بازنگری است تأکید کرد: سازمان اداری استخدامی‌ متولی آن است که نیاز به کپی کارت هوشمند ملی نباشد، بنابراین تلاش می کنیم دستگاه دولتی دیگر کپی کارت ملی نگیرد.  

همدان‌لو در پایان گفت: رویکرد ما مچ‌گیری نیست بلکه اگر دستگاهی ضعیف است، آینه جلوی او قرار می‌دهیم، تا سعی کنند رتبه خود را ارتقا بدهند. دستگاه‌ها هم تلاش می‌کنند خود را بهبود بدهند. تلاش می‌کنیم به دستگاه ضعیف هم کمک کنیم ارتقاء یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha