به گزارش ایسنا، این مرد ۵۱ ساله ایتالیایی که چهارشنبه گذشته برای مدیریت این خودروساز جهانی انتخاب شد، از دسامبر که «کارلوس تاوارس» به طور ناگهانی از سمت مدیرعاملی استلانتیس استعفا داد، به عنوان مدیر ارشد عملیاتی بخش آمریکا، ملاقاتهای زیادی با نمایندگیهای فروش آمریکایی داشته است.
«کوین فاریش»، رئیس سابق شورای ملی فروشندگان استلانتیس از فیلوسا، گفت: او میداند چه میکند. او سابقه تولید و کیفیت دارد که برای ما مهم است.
تلاش «تاوارس» برای کاهش هزینهها، بسیاری از فروشندگان، تامینکنندگان و اتحادیههای خودرو را از او راند. این شرکت با شکایتهایی از سوی سهامداران و اتهامات ناعادلانه در مورد شیوه کار از سوی اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا مواجه شد.
شرکت خودروسازی استلانتیس از آن زمان تاکنون، در تلاش برای بهبود این ارتباطات و افزایش قیمت سهام شرکت و فروش در آمریکای شمالی بوده است. این شرکت، مدیران باسابقهای مانند «تیم کونیسکیس»، رئیس «رم»، را برای رهبری برندهای خود بازگرداند.
روند بهبود استلانتیس پس از جدایی «تاوارس» کند بوده است. درآمد خالص سه ماهه اول استلانتیس در سطح جهانی، ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته کاهش یافته و در آمریکای شمالی، ۲۵ درصد کاهش یافته است. فروش در این منطقه نیز با افت مواجه شده است.
در شرایطی که «فیلوسا» با میلیاردها دلار هزینه اضافی ناشی از تعرفههای اعمال شده بر خودروهای وارداتی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آوریل، مواجه است، این مدیرعامل جدید وظیفه دارد این رکود را معکوس کند. استلانتیس و برخی دیگر از خودروسازان، با استناد به عدم اطمینان در مورد این تعرفه ها، پیشبینی سالانه خود را به حالت تعلیق درآوردهاند.
طبق گزارش رویترز، این شرکت خودروسازی در سال ۲۰۲۴، بیش از ۴۰ درصد از ۱.۲ میلیون خودرویی را که در آمریکا فروخت، عمدتا از مکزیک و کانادا وارد کرده بود.
انتهای پیام
نظرات