• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404031710276
  • خبرنگار : 50653

مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی:

صنعت نمایشگاه‌ها در ۲۰۲۵ نقطه عطفی در اقتصاد جهانی است

صنعت نمایشگاه‌ها در ۲۰۲۵ نقطه عطفی در اقتصاد جهانی است

ایسنا/اصفهان مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی گفت: نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۲۵ به‌عنوان پلی میان مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، نقش مؤثری در تقویت ارتباطات تجاری و صادرات غیرنفتی در اقتصاد جهانی ایفا خواهند کرد.

معصومه آقاپور امروز شنبه ۱۷خرداد در اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی کشور با عنوان «سمفونی همدلی» که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها در ۲۰۲۵ به‌عنوان نقطه عطفی در اقتصاد جهانی مطرح می‌شوند و فرصتی فراهم می‌کنند تا پلی میان مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایجاد شود. با توجه به شعار سال که بر سرمایه‌گذاری در تولید تأکید دارد، نمایشگاه‌ها به‌عنوان نقطه اتصال این ارتباطات عمل می‌کنند. یکی از بهترین شعارهایی که در این نمایشگاه به عرصه آمده، «سمفونی هم‌صدایی و همدلی» است. 

وی افزود: می‌دانید که در یک سمفونی، همه سازها باید با هم کوک باشند. صدای واحد و هماهنگ در نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در هم‌صدایی و هم‌نوایی برای بخش صادرات غیرنفتی ما ایفا و ارتباطات تجاری را تقویت کند.

مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی ادامه داد: در روز جهانی نمایشگاه‌ها، شهر اصفهان با میراث فرهنگی و هنری غنی و ظرفیت‌های اقتصادی چشمگیر، می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای این همایش باشد. مدیریت دوستانه و کارآمد استاندار در اصفهان، ترکیبی از تکنولوژی مدرن و سنت را به‌عنوان یک هنر زیبا در ایران به نمایش گذاشته است. 

آقاپور بیان کرد: طبق آمار برآورد شده، در ۲۰۲۴، گردش مالی نمایشگاه‌ها، ۶۰۰ میلیارد دلار است که ۳۰میلیون نفر در آن اشتغال دارند و این صنعت به‌عنوان زبان مشترک اقتصاد جهانی شناخته می‌شود. این زبان نیازمند نوآوری، رقابت سالم و توسعه پایدار است. 

وی با اشاره به اینکه دو مولفه کلیدی که باید به آن توجه شود، نقش بانوان و هوش مصنوعی است، تصریح کرد: بانوان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی قوی می‌توانند محرکی برای توسعه پایدار باشند، چرا که در دولت چهاردهم به این موضوع بسیار واقف است. در کشورهای عربی و ایالات متحده، بانوان به‌عنوان برندهای جهانی معرفی شده‌اند و ما نیز باید از این پتانسیل بهره‌برداری کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی با تأکید بر اینکه نقش هوش مصنوعی در صنعت نمایشگاهی نیز روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود، اضافه کرد: استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی بازار، طراحی غرفه‌ها و ارائه خدمات به مشتریان ضروری است. نمایشگاه‌های مجازی و متاورسی در ۲۰۲۵ فرصت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورند که امکان شرکت در رویدادها از سراسر جهان را فراهم می‌کند.

آقاپور یادآور شد: برای باقی ماندن در تراز جهانی، باید هوش مصنوعی را نه به‌عنوان یک فناوری لوکس، بلکه به‌عنوان یک ضرورت استراتژیک بپذیریم. همان‌طور که در یک سمفونی، سازها باید هم‌زمان و هماهنگ نواخته شوند، در صنعت نمایشگاهی نیز همکاری تمام ارکان کشور ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha