حسنعلی اصغری در نشست خبری با موضوع بیستوهفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز که امروز ۱۹ خرداد در سالن جلسات شهید چگینی اداره کل آموزشوپرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصول حکمرانی درست، شفافیت است و بنا داریم در مجموعه سازمان ساری و جاری کنیم بنابراین از نقد شما نگران نیستیم بلکه نقدهای شما که گوش و چشم تیزبین جامعه هستید را قبول داریم تا به سمت بهتر شدن حرکت کنیم.
وی گفت: نگاه دولت به آموزش و پرورش ویژه است و اولویت اصلی دولت توجه به نهضت عدالت آموزشی است، برای رفع نواقص موجود در خصوص عدالت آموزشی طبق تجارب گذشته بهترین روش استفاده از ظرفیت خیرین مدرسهساز است، قدردان زحمات خیرین هستیم اگر حضور آنان نبودند در حوزه فضاهای آموزشی و تجهیزات با چالشهای جدی روبهرو میشدیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در دولت مهمترین شاخص ارزیابی استانداران در پنج حوزه مطرحشده که مهمترین شاخص، میزان پیشرفت و توجه به نهضت توسعه عدالت آموزشی است و ما از این فرصت پیش آمده استفاده میکنیم تا بتوانیم مسائل موجود را رفع کنیم.
وی افزود: جشنوارههای متعدد خیرین مدرسهساز تا قبل از ۲۸ خرداد در مناطق مختلف در حال برگزاری است و در روز ۲۸ خرداد از تمام کسانی که به ما کمک کرده یا قول مساعدت دادهاند دعوت میشود تا در جشنواره مجمع خیرین مدرسهساز حاضر شوند تا در کنار هم بتوانیم در راستای اهداف این نهضت گام برداریم.
اصغری ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی در کشور، ۶ مسئله وجود دارد که استان قزوین با توجه به نداشتن مدارس سنگی از یکی از چالشها معاف و با پنج مسئله کمبود سرانه تراکم، کمبود فضای آموزشی، وجود مدارس نیمهتمام و مدارس نیازمند تخریب و بازسازی مواجه است.
وی افزود: در حوزه تجهیزات آموزشی با مسائل متعددی مواجه هستیم اگرچه سال گذشته اقداماتی انجام شده اما همچنان با مسئله کمبود جدی تجهیزات بهویژه در هنرستانها مواجه هستیم؛ تجهیزات آموزشی از حالت سنتی خارج شده است و اگر به دنبال آموزش نوین هستیم باید از تجهیزات نوین هم استفاده کنیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۴۵۰ مدرسه نیاز داریم که بخشی از این فضاها مربوط به تخریب و بازسازی است. در البرز با بحرانیترین شرایط آموزش مواجه هستیم در محمدیه و مهرگان نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم و این موارد بهصورت ویژه مورد توجه ما است. در طرح عدالت آموزشی تعداد ۲۷ پروژه در البرز، ۱۲ پروژه در آوج، ۱۶ پروژه در آبیک، ۲۳ پروژه در تاکستان، ۴۲ پروژه در قزوین و ۲۶ پروژه در بوئینزهرا تعریف شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر هرم نیرو انسانی مناسب نیست و نیاز به اصلاح دارد و راه اصلاح آن در هنرستانها است که باید ۵۴ درصد دانش آموزان در مدارس فنیحرفه و کاردانش مشغول تحصیل شوند تا نیازهای مختلف شغلی جامعه مرتفع شود چراکه تحصیل در این مدارس میتواند دانشآموزان را زودتر از موعد وارد بازار کارکرده و زمینه کسب مهارت آنان را فراهم کند.
به گزارش ایسنا، این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص کمبود نیروی پرورشی در مدارس قزوین گفت: با کمبود نیرو در حوزه کیفیت بخشی مواجه هستیم و تصمیم داریم از ۴۷۰ نفری که برای جذب نیروی انسانی سهمیه داریم ۱۰۰ نفر را برای حوزه مشاور اختصاص دهیم.
وی در پایان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره روند کند انتصابات در آموزش و پرورش بیان کرد: در محیط علمی رفتار مدیر باید علمی باشد نه سیاسی چراکه در محیطهای علمی انتظار مخاطب رفتار عقلانی است به همین سبب برای انتصابات دست نگه داشتیم تا به پایان سال تحصیلی نزدیک شویم.
انتهای پیام
نظرات