• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1404032113886
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

«راهنمای مدل کسب و کار» به بازار نشر رسید

«راهنمای مدل کسب و کار» به بازار نشر رسید

«راهنمای مدل کسب و کار» عنوان کتابی است که به همت انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، «راهنمای مدل کسب و کار» استراتژی‌های پشت سر موفق‌ترین شرکت‌ها تألیف الیور گاسمن، کارولین فرانکلین برگر و میکائیل سیک است که توسط دکتر مرتضی اکبری، استاد دانشگاه تهران، دکتر حجت شکیبا، دانش‌آموخته دکتری کارآفرینی و آرمین آرتنگ، دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی در ۳ بخش و ۵۳۸ صفحه ترجمه شده است.

در بخش مقدمه کتاب می‌خوانیم:

یک دهه پس از شروع بررسی نوآوری در مدل کسب و کار، دیگر نیازی به ترویج این مفهوم نیست. راهنمای مدل کسب و کار در سراسر جهان فروخته شده است، به ده‌ها زبان ترجمه شده است و مهم‌تر از همه در صدها شرکت با موفقیت به کار گرفته شده است. موفقیت بزرگ روش ما و الگوهای مدل کسب و کار ما را برانگیخت تا این مفهوم را به‌روز کنیم و بیشتر توسعه دهیم تا تجارت را متحول کنیم.

تقریباً همه نوآوری‌های انقلابی مدل کسب و کار از پنجاه سال گذشته از سوی ایالات متحده بوده و این اعتبار طبیعت آمریکایی سرزنده و سازنده است. با الهام از خودمان در دره سیلیکون، رویای توسعه یک روش برای نوآوری مدل کسب و کار را شروع کردیم.

در ادامه آمده است: مطالعات مهندسی شامل روش‌شناسی‌های طراحی‌شده است و در همان حالی که نمی‌توانند نتیجه بی‌عیبی را تضمین کنند، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهند. در دنیای مدیریت کسب و کار، برخی از چنین ابزارهایی که به سخت‌ترین وظایف، نوآوری مدل کسب و کار کمک می‌کنند را جست‌وجو کردیم. این موجب شد که چندین سال تحقیق در مورد روش طراحی خودمان انجام دهیم و آن‌را با شرکت‌های صنعتی پیشرو که ارزش عملی این ابزار را به رسمیت شناختند، آزمایش کنیم.

در بخش دیگر آورده شده است: در دانشگاه سنت‌گالن، یکی از مدارس کسب و کار اروپا، متعهدیم که در تحقیقات نوآوری در مدل کسب و کار پیشرو باشیم. تجربه طولانی‌مدت ما در رابطه با فرآیندهای نوآوری از منظر علمی و عملی، ما را در ایجاد این روش حمایت کرد. بسیاری از مفاهیم و ابزارهای استفاده‌شده در مشاوره‌های بالا، از تلاش‌های مشابه دانشگاهی(از جمله فرآیند مرحله دروازه یا توسعه محصولات جدید توسط رابرت جی کویر یا مفهوم پنج نیروی توسعه‌یافته توسط مایکل ای. پورتر) ظهور کرده است. ما متقاعد شده‌ایم که راهنمای مدل کسب و کار این مجموعه ابزارهای موفق که به‌خوبی در تحقیقات موجود و بر پایه مفهومی استوار قرار دارند را گسترش می‌دهد.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «راهنمای مدل کسب و کار» را به بهاء ۵۰۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha