• جمعه / ۶ تیر ۱۴۰۴ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404040603534
  • خبرنگار : 50072

صنعت لوکس جهان به خاورمیانه وابسته است

صنعت لوکس جهان به خاورمیانه وابسته است

با آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و ایران و بازگشایی حریم هوایی خاورمیانه، بخش لوکس هنوز هم برای جبران ضعف در بازارهای اصلی خود در آمریکا و چین به خریداران ثروتمند این منطقه متکی است.

به گزارش ایسنا، خاورمیانه با کمک جریان‌های قوی گردشگری و ثروت محلی، رکود جهانی اخیر در فروش کالاهای لوکس که پیش بینی می‌شود در سال جاری، عمیق‌تر شود را پشت سر گذاشته است و برخی از برندها فروش خود را با نرخ دو رقمی افزایش داده‌اند.

گروه مشاور خرده‌فروشی «شلهوب» (Chalhoub) اعلام کرد فروش کالاهای لوکس در کشورهای خلیج فارس، سال گذشته با ۶ درصد افزایش، به ۱۲.۸ میلیارد دلار از بازار تقریبا ۴۰۰ میلیارد دلاری رسید و برخلاف کاهش جهانی دو درصدی بود و تمایل زیادی برای مد، جواهرات و محصولات زیبایی لوکس داشت.  با این حال، این تجارت به شدت به تجارت گردشگری رو به رشد منطقه وابسته است، به طوری که شرکت مشاوره‌ای «بین» (Bain) تخمین می‌زند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از فروش کالاهای لوکس خاورمیانه از گردشگران حاصل می‌شود.

فدریکا لواتو، شریک ارشد «بین» گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران در ماه جاری، باعث شد پروازها لغو شده و مسیر هواپیماها تغییر کنند اما اکنون این وضعیت در حال تغییر است.  در حال حاضر، پیش‌بینی رشد بلندمدت خود را بررسی نکرده‌ایم، زیرا همچنان پتانسیل قابل توجهی را در منطقه ارزیابی می‌کنیم. با این حال، نوسانهای کوتاه‌مدت در چند هفته گذشته، افزایش یافته و بر اساس چگونگی پیشرفت اوضاع، ممکن است ادامه یابد.

این منطقه، قطب مهم برای هزینه‌های سفر است که مورد علاقه الیگارش‌های روسیه و همچنین آسیایی‌های ثروتمند است و از زمان درگیری روسیه و اوکراین که باعث تحریم‌ها و تغییر مسیر پروازهای بین اروپا و آسیا از مسیرهای شمالی‌تر به خاورمیانه شد، اهمیت بیشتری یافته است.

همچنین به عنوان دروازه‌ای برای دسترسی برندهای لوکس به خریداران ثروتمند هند عمل می‌کند؛ جایی که تعرفه‌های بالا مانع از گسترش شبکه‌های فروشگاهی شرکت‌هایی مانند «ال وی ام اچ» (LVMH)، شده است. مکس هاینمن، مدیرعامل گروه خرده‌فروشی مسافرتی «گبر هاینمن» (Gebr Heinemann) که اخیرا به عربستان سعودی نیز گسترش یافته و فروشگاه‌های خرده‌فروشی مد فرودگاهی با برندهای لوکس در جده را اداره می‌کند، گفت که بازار مسافرتی منطقه با وجود ناآرامی‌ها، انعطاف‌پذیری بلندمدتی را نشان داده است. وی همچنان خوش‌بین است و می‌گوید: ممکن است شاهد افت باشیم، اما رشد ادامه خواهد داشت.

فروش سه‌ ماهه اول خانه مد پرادا (Prada)،  در منطقه نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد و فروش «هرمس» (Hermes)، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

برندهای مد و جواهرات لوکس در حال افتتاح فروشگاه‌های جدید و میزبانی رویدادهای پر زرق و برق هستند. برند لباس مردانه «زگنا» (Zegna)، مستقر در میلان، مجموعه بهاری خود در سال جاری را به سالن اپرای دوبی برد، قطب پیشرو در زمینه لوکس منطقه، برای نمایش مد درمجموعه مجلل که یادآور یک ویلای ایتالیایی است.

«الی ساب»، نوامبر گذشته، چهل و پنجمین سالگرد نمایش خود را در ریاض برگزار کرد. «دیور»، «سن لوران» و «والنتینو»، سال گذشته، فروشگاه‌هایی در بحرین افتتاح کردند، در حالی که در سال جاری «لویی ویتون» مهمانانی را برای صرف صبحانه به صحرای دوبی آورد و «شانل» در ابوظبی شامی مرتبط با رونمایی از جواهرات گران‌قیمت خود برگزار کرد.

پایگاه خبری اینوستینگ گزارش کرد، حفظ تعداد بازدیدکنندگان از مقاصد خاورمیانه برای جذب خریداران بسیار حیاتی خواهد بود. آژانس مسافرتی «لوکس گلوبال تراول مومنتس» می‌گوید که در حال حاضر، حجم سفرهای بلندمدت به خاورمیانه تحت تاثیر ناآرامی‌های اخیر قرار نگرفته است و در حال حاضر مطمئنا احتیاط بیشتر، قبل از نهایی کردن سفرها به خاورمیانه را در نظر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha