• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1404050703995
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان تأکید کرد

لزوم تمرکز بر مسائل کلان با رویکرد تحلیلی و اقدام‌محور

لزوم تمرکز بر مسائل کلان با رویکرد تحلیلی و اقدام‌محور

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با اشاره به ضرورت وجود رویکرد تحلیلی و مسئله‌محور در بررسی مطالبات مردمی، بر لزوم تمرکز بر مسائل کلان و دارای وزن اجتماعی بالا تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی استانداری زنجان، سیدمحسن صادقی سه‌شنبه ۷ مرداد در جلسه کارگروه «صدای مردم» با هدف بررسی ساختارمند مسائل و مطالبات اولویت‌دار مردمی، با بیان اینکه کارآمدی نظام اداری و اجرایی در گرو شنیدن دقیق و پاسخ‌گویی مؤثر به مطالبات مردمی است، اظهار کرد: سامانه سامد امروز به‌عنوان یکی از ابزارهای کارآمد برای دریافت و تحلیل خواسته‌ها و دغدغه‌های مردمی شناخته می‌شود و امکان ارتباط مؤثر با مدیران را برای اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه افرادی که به دلایل جغرافیایی، جسمی یا اجتماعی امکان مراجعه حضوری به ادارات را ندارند، فراهم کرده است.

وی افزود: تماس‌های برقرارشده با سامد به‌صورت مستمر رصد و ارزیابی می‌شود و بر پایه سه شاخص فراوانی تماس، کیفیت درخواست و میزان اهمیت و حساسیت موضوع رتبه‌بندی شده و مبنای تصمیم‌گیری در جلسات کارگروه قرار می‌گیرند.

استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت تفکیک جغرافیایی مسائل و مطالبات، تصریح کرد: هر منطقه با مسائل خاص خود مواجه است، از این‌ رو لازم است کارگروه‌های شهرستانی با مسئولیت فرمانداران، ابتدا نسبت به بررسی و رفع مشکلات در همان سطح اقدام کنند و تنها در صورت نیاز، موضوع به کارگروه استانی ارجاع شود.

صادقی این روند را گامی مهم در جلوگیری از تمرکز بی‌مورد مسائل در استان و افزایش کارایی سامانه مدیریت درخواست‌ها، مطالبات و شکایات دانست و بر نقش فرمانداران و مدیران محلی در تسریع روند پاسخ‌گویی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به مسائل کلان و پرتکرار، اظهار کرد: در کارگروه «صدای مردم» مطالبات عمومی باید با دقت، نگاه تحلیلی و رویکرد مسئله‌محور بررسی شود. هدف این کارگروه، صرفاً دریافت شکایات نیست، بلکه تمرکز بر شناسایی و حل مشکلات ساختاری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه رصد دقیق، پایش مستمر، جمع‌آوری صحیح داده‌ها و مدیریت هدفمند و سیستمی حل مسائل از اولویت‌های کارگروه است، گفت: از مدیران انتظار می‌رود پاسخ‌گویی فعال، پیگیرانه و مؤثر به مطالبات مردمی از طریق سامد را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل دفتر بازرسی استانداری زنجان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در سامانه سامد ارائه کرد و گفت: تماس‌های ثبت‌شده به تفکیک شهرستان، موضوع و فراوانی بررسی می‌شود که بر اساس تحلیل‌ها، بخش عمده‌ای از مطالبات مردم به موضوعاتی همچون مشکلات زیرساختی، تأخیر در ارائه خدمات، مسائل معیشتی، تسهیلات بانکی، مسکن ملی و تعاونی‌ها مربوط است.

استاندار زنجان با تأکید بر استمرار برگزاری این جلسات، از همه مدیران خواست با همکاری نزدیک با سامد و حضور فعال در کارگروه‌ها، زمینه پاسخ‌گویی شفاف، سریع و اثربخش به مطالبات مردمی را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha