• دوشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404051308094
  • خبرنگار : 50990

سرپرست نمایشگاه مطرح کرد

نمایشگاه بین‌المللی مشهد؛ محرک قدرتمند فعالان اقتصادی خراسان رضوی

نمایشگاه بین‌المللی مشهد؛ محرک قدرتمند فعالان اقتصادی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه نمایشگاه اکنون نقشی فراتر از معرفی ظرفیت‌ها یافته و به‌عنوان محرکی قدرتمند برای فعالان اقتصادی مطرح است، گفت: برنامه‌های متعددی برای توسعه روابط بین‌المللی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در کشورهای همسایه درنظر گرفته شده است.

ناصر توکلیان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه تخصصی صنعت و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نوآوری‌های انجام‌شده در صنعت مربوطه در زمینه‌های کار، اشتغال، تولید، صادرات و تجارت و همچنین ایجاد ارتباطات حرفه‌ای میان متقاضیان است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۷۹ شرکت از سراسر کشور حضور داشتند که حدود ۶۰ درصد آن‌ها از سایر استان‌ها و ۴۰ درصد متعلق به معادن و صنایع استان خراسان رضوی بودند.

توکلیان‌فر با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه حضور افراد حرفه‌ای، فعالان تجاری، سرمایه‌گذاران و متقاضیان کار است، افزود: این افراد ضمن بازدید از توانمندی‌های استان، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای ارزشمندی منعقد کردند که بخش عمده‌ای از آن‌ها همکاری‌های مؤثر با دانشگاه آزاد اسلامی برای دانش‌افزایی دانشجویان بوده است.

سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به استاندارد بودن سایت نمایشگاهی مشهد به‌عنوان دومین سایت استاندارد کشور، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته میزبان رویدادهای بین‌المللی متعددی در کشورهای همسایه، عربی، آفریقایی و روسیه بوده‌ایم و توانسته‌ایم ضوابط بین‌المللی نمایشگاهی را کاملاً رعایت کنیم.

توکلیان‌فر برنامه‌های آینده را شامل دو رویداد بین‌المللی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و همچنین نمایشگاه تخصصی ظرفیت‌های صادراتی ایران به افغانستان عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم میزبان شرکت‌های خارجی در ایران نیز باشیم و با انجام مکاتبات، زمینه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه مشهد را فراهم کنیم.

وی درباره وضعیت داخلی اظهار کرد: تلاش داریم در نمایشگاه‌های داخلی پذیرای هیئت‌های تجاری از کشورهای همسایه باشیم؛ چراکه شرکت‌های توانمند و بزرگی داریم که می‌توانند محصولات صادراتی را با قیمت مناسب عرضه کنند و این موضوع برای تجار خارجی جذابیت دارد.

او با تأکید بر اینکه از سوم خردادماه به مدت دوازده روز دچار جنگ تحمیلی اقتصادی شدیم که تأثیر منفی بر شرایط اقتصادی گذاشت، گفت: پس از آن، نمایشگاه نقش مضاعفی پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که تا پیش از این صرفاً بستری برای معرفی ظرفیت‌ها بود، اما اکنون نمایشگاه به‌عنوان انگیزه‌دهنده‌ای برای فعالان اقتصادی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای مردادماه سومین نمایشگاه بین‌المللی را برگزار شد که  امیدواریم نمایشگاه سوم که از ۱۵ تا ۱۸ مردادماه در حوزه صنعت پلاستیک برگزار می‌شود، تأثیرگذار باشد. این نمایشگاه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد روحیه در فعالان اقتصادی و کمک به بازسازی نگرش مردم نسبت به شرایط اقتصادی مؤثر هستند.

توکلیان‌فر با اشاره به نتایج نظرسنجی در نمایشگاه اول مردادماه بیان کرد: قریب به ۱۰ هزار نفر در نمایشگاه صنعت ساختمان با گرایش تأسیسات سرمایشی و حدود ۷۰۰۰ نفر در نمایشگاه صنعت، معدن، متالورژی و اتوماسیون تخصصی از این رویدادها بازدید کردند.

وی افزود: نمایشگاه‌ها بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌ها، اطلاع از ظرفیت‌های سایر فعالان و عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان داخلی و خارجی است و باعث تجدید روحیه اقتصادی و افزایش انگیزه برای ادامه فعالیت‌ها می‌شود.

سرپرست نمایشگاه مشهد با تأکید بر نقش بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: بخش خصوصی محصولات خود را معرفی می‌کند، در حالی‌که بخش دولتی کمتر نیاز به معرفی دارد. این فرصت به شرکت‌های خصوصی اجازه می‌دهد با همتایان خود در استان‌ها و مناطق دیگر آشنا شوند و با به‌روزرسانی تجهیزات، بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را بهبود بخشند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های معدنی استان اشاره و اظهار کرد: معدن نعمتی الهی است که باید به‌درستی بهره‌برداری شود. بهره‌برداری اصولی از معادن خراسان رضوی می‌تواند موجب ثروت‌آفرینی، اشتغال، توسعه و رفاه عمومی شود. 

توکلیان‌فر همچنین از اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خبر داد: برخی شرکت‌ها بیش از ۱۵۰ دستگاه بخاری برای افراد کم‌درآمد تأمین کرده‌اند که موجب کاهش هزینه‌های سوخت شده است. آن‌ها در حوزه راه‌سازی، مدرسه‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها نیز فعالیت دارند.

وی تأکید کرد: بازخورد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به‌صورت علمی جمع‌آوری و تحلیل می‌شود و نمایشگاه‌ها بستری مناسب برای دانش‌افزایی و ارتقاء تخصص شرکت‌ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha