به گزارش ایسنا، شان دافی گفت: هفته گذشته، شرکت هواپیمایی دلتا به قانونگذاران اعلام کرد که از هوش مصنوعی در تعیین قیمت برای مصرفکنندگان انفرادی استفاده نخواهد کرد و تاکنون نیز استفاده نکرده است. وی افزود: اگر کسی بخواهد قیمتگذاری صندلیها را بر اساس میزان درآمد یا عدم درآمد یا شخصیت شما شخصیسازی کند، میتوانم به شما تضمین دهم که اگر شرکتی این کار را انجام دهد، آن را بررسی خواهیم کرد.
دافی تاکید کرد: اگر هر شرکتی سعی کند از هوش مصنوعی برای قیمتگذاری انفرادی صندلیهای خود استفاده کند، ما به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.
وزیر حمل و نقل آمریکا اظهار کرد: دلتا تصریح کرده است که از هوش مصنوعی برای قیمتگذاری بلیطهای انفرادی استفاده نخواهد کرد و من این را میپذیرم.
اواخر ماه گذشته، روبن گالگو، مارک وارنر و ریچارد بلومنتال، سناتورهای دموکرات آمریکا گفتند: معتقدند شرکت هواپیمایی دلتا از هوش مصنوعی برای تعیین قیمتهای فردی استفاده خواهد کرد که احتمالا به معنای افزایش قیمت کرایه شخصی برای هر مصرفکننده خواهد بود.
دلتا پیش از این گفته بود که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، با همکاری شرکت نرمافزاری قیمتگذاری هوش مصنوعی «فچرر» (Fetcherr)، فناوری مدیریت درآمد مبتنی بر هوش مصنوعی را در ۲۰ درصد از شبکه داخلی خود مستقر کند.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، رابرت ایسام، مدیرعامل امریکن ایرلاینز نیز ماه گذشته گفت: استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین قیمت بلیط میتواند به اعتماد مصرفکننده آسیب برساند.
انتهای پیام
نظرات