• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404052716667
  • خبرنگار : 71955

استانهای دارای بیشترین چالش برای نوسازی مدارس

استانهای دارای بیشترین چالش برای نوسازی مدارس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی، تهران، فارس، خوزستان، البرز و قم به‌اندازه کل کشور پروژه‌های نوسازی دارند گفت: بیشترین چالش‌ها در این استان‌ها متمرکز است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان‌محمدی در سی‌و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه در جلسه رئیس‌جمهور، حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس ارائه شد و پس از آن استانداران مسائل و مشکلات مربوط به ۴۶ هزار کلاس درس را مطرح کردند گفت: در زمینه مردمی‌سازی، تاکنون ۷۰۰۰ گروه فعالیت در پیام‌رسان شاد ایجاد شده است و پیوست این گروه‌ها، پروژه‌های عمرانی مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساختار شبکه مردمی در این حوزه شامل دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی کشور، مسئول قطب، سرگروه مردمی نهضت عدالت در استان، راهبر مردمی نهضت در منطقه، مسئول مردمی پروژه و تیم مردمی پروژه است افزود: ۲۰ درصد هزینه ساخت را دولت تقبل می‌کند و بقیه باید از محل مشارکت مردمی، مولدسازی و مشارکت اجتماعی تامین شود.

 خان محمدی با بیان اینکه از استان‌ها خواسته‌ایم کلیپ‌هایی از مشارکت مردم در ساخت مدارس تهیه کنند تا از طریق صداوسیما پخش شود ادامه داد: در طرح شهید عجمیان، رنگ، پریز و کلید از سوی بنیاد علوی و مستضعفان تأمین می‌شود و ۱۱۰ هزار کلاس درس نیز با همکاری مردم و گروه‌های جهادی بازسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی، تهران، فارس، خوزستان، البرز و قم به‌اندازه کل کشور پروژه‌های نوسازی دارند و بیشترین چالش‌ها در این استان‌ها متمرکز است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی نیز در سی و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی معتقدند سند تحول بنیادین تاکنون به‌طور کامل در مدارس اجرایی نشده است گفت: آموزش و پرورش در سطح ستاد، برنامه‌های خود را برای تحقق اهداف این سند دنبال می‌کند.

وی بر ضرورت ایجاد مدیریت راهبردی در دل سازمان تاکید کرد و افزود: الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین طراحی شده و تاکنون ۷ هزار نفر از طریق راهبران آموزشی به‌صورت غیرمستقیم در این مسیر قرار گرفته‌اند.

کمرئی با بیان اینکه رویکرد ترکیبی، پرهیز از یکسان‌سازی برنامه‌های مدارس، توجه به برنامه راهبردی با تمرکز بر اهداف تحولی و الگوی تعالی در پوشش متوازن شاخص‌های مدرسه تراز از ابزارهای کلیدی تحقق این سند است ادامه داد: استان‌ها بدانند توانمندسازی مدیران و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کافی نیست.

وی اظهار کرد: تحقق اهداف سند در گروی ایجاد مدرسه تراز با درک درست از رسالت و جلب اعتماد کامل در سطح استان‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha