صادق حسینزاده ملکی در نشست خبری که دوشنبه سوم شهریور در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اردگاه دانشآموزی شهید چمران بجنورد از پروژههای اولویتدار بوده و در هر فصل پیشرفت ملموسی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به استان بررسی شاخصهای پرورشی و کمک به رفع مشکلات است، افزود: بازدید از اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد انجام شد و برنامه عملیاتی برای تکمیل پروژه تدوین گردید تا مطمئناً هر فصل شاهد پیشرفت قابلتوجهی باشیم.
ملکی ادامه داد: تکمیل این اردوگاه میتواند گام مؤثری در مدیریت آسیبهای اجتماعی و مقابله با مشکلات فرهنگی باشد. بخشی از حمایتها توسط وزارت آموزشوپرورش صورت میگیرد، اما تحقق کامل پروژه نیازمند همیاری و تمهیدات استانی نیز هست.
وی همچنین بر نقش محوری دانشآموزان در طراحی برنامههای فرهنگی در مدارس تأکید کرد و گفت: الگوهای اردوگاهی در کشور نیازمند بازنگری هستند و ایدههای متنوعی در این زمینه جمعآوری شده است.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت آسیبهای اجتماعی میان نوجوانان، بر ضرورت حذف برچسبزنی در مراحل اولیه تأکید کرد: گاهی دانشآموزان با کمترین خطا برچسبهای جدی دریافت میکنند. برای رفع آسیبهای اجتماعی، نخست باید برچسبزنیها را حذف کرد.
وی در ادامه درباره وضعیت مربیان و مشاوران پرورشی در مدارس گفت: وضعیت موجود مطلوب نیست، اما تلاش داریم این کمبودها را تا حدی جبران کنیم.
ملکی اعلام نمود که در خراسان شمالی حدود ۳۰۰ مربی پرورشی کمبود وجود دارد و پیشبینی میشود این کمبود در سال تحصیلی جدید تا ۳۰ درصد کاهش یابد.
وی در پایان افزود: حضور مربیان پرورشی در مدارس بسیار حیاتی است و این خلأ در حوادث خاصی که جوانان و نوجوانان درگیر آسیب میشوند، بهوضوح نمایان میشود.
انتهای پیام
نظرات