شیخالاسلام ۱۳ شهریور در شورای معاونین آموزشی استان با انتقاد از نگاه سنتی به دوره پیش دبستانی، تأکید کرد: قوه تفکر، تعقل و ادراک کودکان در این دوره شکل میگیرد. اگر این دوره را کیفی و فراگیر کنیم، شاهد خواهیم بود که کودکِ پایه اول با شوق و اشتیاق به مدرسه میآید، نه با ترس و گریه.
وی از اجرای "جشنواره ملی طعم کتاب" برای این دوره خبر داد و گفت کتابهای انتخابشده با روشهای خلاقانه مانند "بلندخوانی" و "قصهگویی" به کودکان آموزش داده خواهند شد تا نگرش مثبت به مدرسه در ذهن آنان شکل گیرد.
معاون وزیر گفت: عدالت آموزشی فقط به معنای دسترسی به مدرسه نیست، بلکه به معنای "دستیابی به فرصت برابر برای برخورداری از تمامی بستههای آموزشی و تربیتی" است.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، پیگیری حقوق کودکان ایرانی فاقد مدارک هویتی و جلوگیری از بازماندگی آنان از تحصیل را یکی از مهم ترین جلوه های عدالت آموزشی دانست.
شیخالاسلام گفت: صیانت از حقوق کودک ایرانی، بهویژه در مناطق مرزی و محروم، نهتنها وظیفهای قانونی بلکه مسئولیتی انسانی و ملی است که نیازمند همافزایی تمامی نهادهای حاکمیتی و مردمی است.
وی با تأکید بر لزوم تدوین راهکارهای اجرایی برای شناسایی، حمایت و توانمندسازی کودکان ایرانی فاقد هویت، افزود: نبود مدارک هویتی نباید مانعی برای دسترسی کودکان ایرانی به آموزش و تربیت باشد.
انتهای پیام
نظرات