• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404061307836
  • خبرنگار : 50461

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

عدالت آموزشی فقط به معنای دسترسی به مدرسه نیست/ انتقاد از نگاه سنتی به دوره پیش دبستانی

عدالت آموزشی فقط به معنای دسترسی به مدرسه نیست/ انتقاد از نگاه سنتی به دوره پیش دبستانی

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، بر ضرورت تحول در مدیریت آموزشی، افزایش پوشش تحصیلی و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل تأکید کرد.

شیخ‌الاسلام ۱۳ شهریور در شورای معاونین آموزشی استان با انتقاد از نگاه سنتی به دوره پیش دبستانی، تأکید کرد: قوه تفکر، تعقل و ادراک کودکان در این دوره شکل می‌گیرد. اگر این دوره را کیفی و فراگیر کنیم، شاهد خواهیم بود که کودکِ پایه اول با شوق و اشتیاق به مدرسه می‌آید، نه با ترس و گریه.

وی از اجرای "جشنواره ملی طعم کتاب" برای این دوره خبر داد و گفت کتاب‌های انتخاب‌شده با روش‌های خلاقانه مانند "بلندخوانی" و "قصه‌گویی" به کودکان آموزش داده خواهند شد تا نگرش مثبت به مدرسه در ذهن آنان شکل گیرد.

معاون وزیر گفت: عدالت آموزشی فقط به معنای دسترسی به مدرسه نیست، بلکه به معنای "دستیابی به فرصت برابر برای برخورداری از تمامی بسته‌های آموزشی و تربیتی" است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، پیگیری حقوق کودکان ایرانی فاقد مدارک هویتی و جلوگیری از بازماندگی آنان از تحصیل را یکی از مهم ترین جلوه های عدالت آموزشی دانست.

شیخ‌الاسلام گفت: صیانت از حقوق کودک ایرانی، به‌ویژه در مناطق مرزی و محروم، نه‌تنها وظیفه‌ای قانونی بلکه مسئولیتی انسانی و ملی است که نیازمند هم‌افزایی تمامی نهادهای حاکمیتی و مردمی است.

وی با تأکید بر لزوم تدوین راهکارهای اجرایی برای شناسایی، حمایت و توانمندسازی کودکان ایرانی فاقد هویت، افزود: نبود مدارک هویتی نباید مانعی برای دسترسی کودکان ایرانی به آموزش و تربیت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha