• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1404072315101
  • خبرنگار : 50229

استاندار خوزستان تاکید کرد

مهندسی انتخابات در قاموس ما نیست/ لزوم تلاش برای افزایش مشارکت مردم

مهندسی انتخابات در قاموس ما نیست/ لزوم تلاش برای افزایش مشارکت مردم

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: ما امانتدار رای مردم هستیم و اساسا انتخابات باید کاملاً سالم و پاک برگزار شود. تحت هیچ عنوان مهندسی انتخابات در قاموس ما معنا و مفهومی ندارد.

سید محمدرضا موالی زاده امروز چهارشنبه ۲۳ مهر در نشست ستاد انتخابات استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: باید تلاش کنیم این انتخابات به شکل مناسب برگزار شود و میزان مشارکت افزایش یابد. ثبت‌نام‌کنندگان باید از نظر تعداد و تراز ارتقا یابند و شمار رای‌دهندگان نیز باید افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر سلامت انتخابات افزود: ما امانتدار رای مردم هستیم و اساسا انتخابات باید کاملاً سالم و پاک برگزار شود. تحت هیچ عنوان مهندسی انتخابات در قاموس ما معنا و مفهومی ندارد و هرچه انتخابات سالم‌تر، دقیق‌تر و منظم‌تر برگزار شود، رای مردم به درستی خوانده، ثبت و اعلام شود و در نتیجه تاثیر خود را بگذارد، روند سالم کار را نشان می‌دهد.

موالی‌زاده ادامه داد: بنابراین همه تلاش ما باید این باشد که عوامل افزایش مشارکت در هر منطقه را به فراخور شرایط شناسایی و تقویت کنیم. افزایش مشارکت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به نظرسنجی ایسپا در خصوص بحث خدمات دستگاه‌ها بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) یک نظرسنجی را در تمام کشور از جمله خوزستان انجام داد. در این میان بعضی از دستگاه‌ها شرایط بهتری داشتند و بعضی از دستگاه‌ها شرایط مناسبی نداشتند. به هر حال بالاترین میزان نارضایتی از آن شهرداری‌ها در استان بود. این یک نظرسنجی رسمی، علمی، دقیق و حائز اهمیت است. وظیفه اصلی ما راضی کردن مردم است و ما باید تلاش کنیم که ببینیم نارضایتی‌های مردم از چیست. ما اهم نظام مسائل و مشکلات استان خوزستان رو مطرح کردیم و به تفکیک در بخش‌های مختلف پرداختیم.

موالی‌زاده افزود: هر شهرستانی باید دفترچه‌ای را آماده کنند تا در آن دفترچه مجموعه اطلاعات مربوط به آن شهرستان از جمله مشکلات آن شهرستان را داشته باشیم. این کار حتما باید انجام شود و تمام شهرستان‌ها بر اساس یک چارچوبی که توسط معاونت سیاسی مشخص می‌شود این  مشکلات را به ما منعکس کنند. یعنی یک کتابچه‌ای که نشان‌دهنده شرایط هر شهرستان از جهات مختلف باشد. یعنی اگر کسی این کتابچه را بخواند، کاملا با شرایط موجود و همچنین نظام مسائل و مشکلات موجود در آن شهرستان آشنا شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ازسرگیری سفرهای شهرستانی اظهار کرد: ما ان‌شاءلله از هفته آینده سفرهای شهرستانی را دنبال خواهیم کرد. در این مدت بنا به دلایلی مانند شرایط جنگ، مدیریت تنش آبی، مسائل مربوط به دوران راهپیمایی اربعین و جلساتی که در تهران برگزار شد، بیشتر تمرکز ما بر این موضوعات بود و این سفرها مقداری کاهش پیدا کرد. اما از هفته آینده ما این سفرها را شروع و دنبال خواهیم کرد و انتظار این است که دوستان حتما مصوبات مربوط به سفر را دنبال و در بازه‌های زمانی مشخص حتما گزارشی ارائه دهند.

وی افزود: علی‌رغم این نارضایتی مردم در استان، خوزستان از لحاظ حس میهن‌دوستی در کشور اول شد. مردم استان علی‌رغم این مشکلات حس میهن‌دوستی و علقه‌شان به میهن، ایران و نظام در صدر استان‌های کشور بوده است و خدمت به این مردم بسیار مهم است. برای ما باعث افتخار است که درحال خدمت به این مردم هستیم، مردمی که مشکلات را در زمینه‌های مختلف تحمل می‌کنند. مردمی که آن سطح رضایتی که باید از دستگاه‌ها داشته باشند را ندارند. اما مردم این‌ها را تفکیک کرده و می‌گویند که ناکارآمدی دستگاه و بحث ایران دوستی و میهن‌دوستی و علقه به میهن و وطن دو بحث جدا است.

موالی زاده ادامه داد: هر شهرستان باید تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و نیازمندی‌های هر شهرستان خود را مشخص کند. مثلا در ارتباط با بحث نهضت توسعه فضای آموزشی و عدالت آموزشی باید ببینیم که شرایط ما چگونه است و ببینیم که چه مشکلات در زمینه‌های مختلف مانند بحث آب، برق، مسائل اجتماعی، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی داریم.

وی به آمار نزاع و درگیری در استان اشاره کرد و گفت: ما در زمینه نزاع در رتبه بیست و هشتم قرار داریم که رتبه ما خیلی خوب است و این نکته قابل توجهی است. ما در کودک‌آزاری سی و یکم هستیم یعنی آخرین استان. بنابراین مردم خوزستان، مردمی نیستند که خشونت داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: ما باید با صبوری با مردم برخورد کنیم و با شکیبایی با آن‌ها مواجه شویم. ما خدمتگزاری بیش نیستیم و باید از جنس مردم باشیم و در دفتر ما باید به روی مردم باز باشد. من یک جاهایی گزارش‌هایی به دستم رسیده که مردم احساس فاصله می‌کنند و می‌گویند که مثلا در دفتر فلان مسئول به روی ما باز نیست و ما نمی‌تونیم با او به راحتی ارتباط برقرار کنیم یا اینکه مسائل ما را با کم حوصلگی گوش می‌دهد. این‌ها شایسته یک مدیر تراز جمهوری اسلامی نیست.

موالی‌زاده گفت: ما واقعا خادم مردم هستیم و این مردم بودند که به ما لطف کردند و اگر منسب و جایگاهی داریم، از لطف همین مردم است و ما باید به این توجه داشته باشیم. بنابراین ما حتما باید صبر و حوصله خود را افزایش بدهیم، صبورتر و با تحمل بیشتر و حالت پدرانه یا مادرانه نسبت به این مسائل داشته باشیم. نکته بعدی بحث چابکی و بهنگام بودن است. ما باید بهنگام و چابک باشیم تا حادثه را قبل از وقوع، پیش‌بینی و درمان کنیم؛ باید هوشمندانه به مسائل نگاه کنیم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha