به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در مراسم اختتامیه «بیستمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی» که با حضور اساتید و چهرههای برجسته این حوزه از جمله پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعهشناسی ارتباطات ایران برگزار شد، روابط عمومی جهاددانشگاهی با کسب جایزه ویژه خلاقیت و کسب رتبه در هشت بخش مختلف، بهعنوان روابط عمومی برتر کشور انتخاب و دیپلم افتخار دریافت کرد.
قدردانی از عملکرد روابط عمومی جهاددانشگاهی
در این مراسم، دیپلم افتخار به دکتر ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی، به دلیل کسب جایزه ویژه خلاقیت و نیز کسب رتبه اول در بخش ویژه، مستندسازی آثار و تیزر، رتبه دوم کلیپ، رتبه سوم در نشریه داخلی، گزارش، خبر و عکس و همچنین عنوان شایسته تقدیر در بخش اینفوگرافیک اهدا شد.
دکتر مهدی باقریان، دبیرکل بیستمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی و عضو هیأتمدیره انجمن متخصصان روابطعمومی، در سخنانی با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه جشنوارهها پیدا کردن نقاط قوت است گفت: به نظر میرسد هنوز بخش قابل توجهی از روابط عمومیها در سطح سنتی باقی ماندهاند و از ابزارها و رویکردهای علمی و دادهمحور بهره نمیگیرند.
وی با اشاره به تفاوت مفهوم انتشارات در ایران و سایر کشورها بیان کرد: محتوا پادشاه است. روابط عمومی چراغ روشن میکند و اثر ماندگار دارد، اما تبلیغات گذراست. امروز بر اساس اصول روابط عمومی، حجم پیامهایی که تولید میکنیم مهم نیست.
تأکید بر روابط عمومی علمی و نقش آن در توسعه
در ادامه مراسم، پروفسور باقر ساروخانی، پدر علم جامعهشناسی ارتباطات ایران، با تأکید بر اینکه روابط عمومی علمی باید بتواند با دانشهای چندگانه ارتباط برقرار کند، گفت: دانش روابط عمومی از حوزه خاص بیرون میآید و به حوزه علم وارد میشود. آموزش نیز یکی از موضوعات مهم در این حوزه است و باید به روابط عمومی علمی توجه ویژه داشته باشیم.
وی «انتشار، نشر و قلم» را موضوعاتی مقدس دانست و افزود: انتشارات زمینه نامیرایی انسان میرا است. ما انسانها همه میمیریم اما کتاب ماندگار است و فرزند جدیدی است که هرگز نمیمیرد.
ساروخانی همچنین انتشارات را از عوامل انسجام اجتماعی خواند و ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که روستاهای ما هم کتابخانه داشته باشند و افراد عادی جامعه زمانی از روز خود را به مطالعه اختصاص دهند. اساساً توسعه پایدار بدون کتاب و انتشارات میسر نیست.
وی با تأکید بر دفاع از حق مولفین، کپیبرداری را یکی از مشکلات این حوزه دانست و خواستار توجه و اقدام جدی در این زمینه شد.
رونمایی از چهار اثر تخصصی و نوآورانه در حوزه روابطعمومی
در بخش دیگری از این برنامه، چهار اثر تخصصی و نوآورانه در حوزه روابطعمومی شامل «استانداردهای انتشارات»، «مبانی روابطعمومی B2B»، «راهنمای عملی روابطعمومی دیجیتال» و «کارآگاه روابطعمومی» همزمان با افتتاحیه جشنواره رونمایی شد. هدف از این رونماییها، تقویت ارتباطات علمی، ترویج استانداردهای بومی و گسترش ادبیات پژوهشی در حوزه روابط عمومی عنوان شد.
گفتنی است جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی هر ساله به همت انجمن متخصصان روابطعمومی و کارگزاری روابطعمومی، با هدف قدردانی از دستاوردهای برجسته در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، ارتقای استانداردهای حرفهای انتشارات و ترویج نوآوری در این صنعت برگزار میشود.
انتهای پیام


نظرات