به گزارش ایسنا، هزینههای بندری بالاتر از حد انتظار آمریکا برای کشتیهای خارجی، در اواسط ماه اکتبر به عنوان بخشی از اختلاف تجاری میان چین و آمریکا اعمال شد. این وضعیت باعث شد «والنیوس ویلهلمسن» که کشتیهای حامل بار خودروها و ماشینآلات سنگین به سراسر جهان را مدیریت میکند، چشمانداز مالی خود را لغو کند.
«لاس کریستوفرسن»، مدیرعامل شرکت «والنیوس»، گفت: به درستی میدانیم که این صورتحساب یک هزینه اضافی است که به ما داده شده و باید آن را به مشتریان خود منتقل کنیم.
بر اساس گزارش رویترز، توافق اواخر اکتبر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی او، به مدت یکسال از پرداخت هزینههای تلافیجویانه برای کشتیهای یکدیگر جلوگیری کرد و تغییراتی را که میتواند میلیونها دلار برای شرکتهای کشتیرانی هزینه داشته باشد و برنامههای کشتیرانی را مختل کند، به تاخیر انداخت.
اما «والنیوس ویلهلمسن» روز چهارشنبه، گفت: هنوز مشخص نیست که آیا این تعلیق، شامل هزینههای بندری برای کشتیهای باری میشود یا خیر و هشدار داد که کل هزینه آن برای سه ماهه چهارم سال جاری، میتواند قبل از اقدامات کاهشی و جبران خسارت مشتریان به حدود ۱۰۰ میلیون دلار برسد.
انتهای پیام


نظرات