• شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۴ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404082414938
  • خبرنگار : 71667

مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری اقدامی جسورانه بود

مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری اقدامی جسورانه بود

وزیر ارتباطات گفت: حوزه روابط عمومی دل‌های افراد را به هم نزدیک می‌کند و به واسطه آن وفاق رخ می‌دهد.

 گزارش ایسنا، سیدستار هاشمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: در حوزه فناوری معمولا تلاش بر این است که ما فاصله ها را کم کنیم، یعنی افراد را به همدیگر با کاهش فاصله ها نزدیک کنیم که در بستر فضای مجازی رقم می خورد اما روابط عمومی با نگاه دیگری دل‌ها را به هم نزدیک می کند، یعنی یکی دارد فاصله را کم می‌کند و افراد را به هم نزدیک میکند، آن یکی  دلها را به هم پیوند می‌زند و اینجا وفاق معنا پیدا می کند.

او ادامه داد: ما به صورت ذاتی و نانوشته در مسیر وفاق، گام برمی‌داریم و این در ۱۵۰ سال گذشته از آنجایی که اساساً فضای مجازی و ارتباطات تا به امروز شکل گرفت و البته در ادامه مسیر ساری و جاری خواهد بود.

به گفته او این همایش اتفاق خوبی است و در راستای وفاق قلمداد می شود به این معنا که روابط عمومی‌ دستگاه‌های مختلف رو ذیل یک چتر واحد گرد آوردند این مسیر مسیری بدون انتهاست. امیدواریم در برنامه‌های پیش رو این چتر با حضور ذی نفعان آن با گسترش بخش خصوصی توسعه یابد.  

به گفته او روابط عمومی باید با استفاده از فناوری نوین، شاخص‌های قابل پایش برای مردم ایجاد کند، بازخوردها را دریافت و تحلیل نماید و با روایتگری درست، امید و اعتماد در جامعه تقویت شود.

او گفت: همکاران حوزه روابط عمومی کار سخت‌تر و تأثیرگذارتر از حوزه فنی دارند، زیرا آن‌ها جایی دیده می‌شوند که خدمات با مردم ارتباط مستقیم دارد و موفقیت یا کاستی‌ها در چشم مخاطب جلوه می‌کند.

هاشمی افزود: اگرچه فناوری تلاش می‌کند فاصله‌ها را کم کند، روابط عمومی با نگاه خود، افراد و سازمان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و اعتماد و رضایت مخاطبان را ایجاد می‌کند. این مهم‌ترین نقش روابط عمومی است.

وزیر ارتباطات همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: باید تحلیل‌ها و اخبار مبتنی بر واقعیت باشند و به زندگی مردم نزدیک باشند. ارزیابی عملکرد از زاویه دید مردم کمک می‌کند نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف اصلاح شود. در مواقع لزوم، عذرخواهی صادقانه بهترین مسیر ایجاد اعتماد است.

وی درباره نقش روابط عمومی در روایتگری هم گفت که روایت‌ها ابزار تاب‌آوری هستند، مانند روایت‌های دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه. این روایت‌ها ظرفیت ایجاد اعتماد، حفظ ارتباط و حریم خصوصی مردم و برجسته‌سازی اقدامات موثر را دارند.

هاشمی ادامه داد: رییس‌جمهور تاکید  دارند همه ذی‌نفعان در تصمیم گیری‌ها حضور داشته باشند چراکه برکات زیادی دارد.  یکی  ازبرکات این موضوع مهاجرت از کابل مسی به فیبرنوری است که یک اقدام جسورانه در دولت چهاردهم محسوب می شود. باور ما این است در روابط عمومی باید از چیزی که به‌عنوان خبر و تحلیل ارائه می‌دهیم، حتما به منزله واقعیات باشد و مردم آن را در زندگی خود احساس کنند. البته ناگفته نماند که استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌تواند در این مسیر تسهیل‌گر باشد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha