رسول صفرزائی در گفت وگو با ایسنا، افزود: تعلیم و تربیت تنها در چارچوب دروس رسمی خلاصه نمیشود و مهارتهای حیاتی باید در کنار آموزشهای نظری به دانشآموزان ارائه شود. تجربههای گذشته و آموزههای دینی ما نیز اهمیت یادگیری مهارتهایی مانند شنا، امداد، مدیریت شرایط بحرانی و توان واکنش در موقعیتهای اضطراری را یادآوری میکند.
وی گفت: مانور زلزله باید تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. این برنامه علاوهبر جنبه آموزشی، برای دانشآموزان تنوع، نشاط و یادگیری مهارتمحور ایجاد میکند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان همچنین پیشنهاد برگزاری مسابقه تولید محتوا در روز مانور را مطرح کرد و گفت: دانشآموزان میتوانند خاطرات، مشاهدات و پیشنهادهای خود را از اجرای مانور ثبت کنند. جمعآوری بهترین آثار از ۳۴ منطقه آموزشی و انتشار الکترونیکی آن، میتواند بهعنوان یک ابتکار استانی اجرا شود و زمینه بروز ایدههای خلاقانه و قابل استفاده در سالهای آینده را فراهم کند.
وی بر آگاهیبخشی و آموزش مدیران ادارات، کارشناسان و مدیران مدارس پیش از اجرای مانور تأکید کرد و گفت: هرچه آموزش و هماهنگی قبل از اجرا بیشتر باشد، کیفیت و اثرگذاری مانور نیز افزایش خواهد یافت.
صفرزایی همچنین با قدردانی از همکاری جمعیت هلالاحمر، مدیریت بحران، سازمان دانشآموزی و عوامل اجرایی گفت: آموزشوپرورش استان با تمام ظرفیتها و امکانات، آماده همکاری برای اجرای هرچه بهتر مانور زلزله است و تلاش میکنیم این برنامه علاوهبر امنیت و آمادگی، برای دانشآموزان خاطرهای خوش و آموزنده رقم بزند.
انتهای پیام


نظرات