به گزارش ایسنا، این رگولاتور اعلام کرد این تحقیقات، حدود ۱۷۹ هزار و ۷۱ دستگاه خودرو مدل ۲۰۲۲ را شامل میشود.
این تحقیقات در ۲۳ دسامبر پس از آن آغاز شد که این رگولاتور، دادخواستی مبنی بر نقص فنی دریافت کرد که در آن ادعا شده بود بازکننده مکانیکی درب خودروها برای یافتن در مواقع اضطراری، پنهان، بدون برچسب و غیرقابل دسترس هستند.
خودروهای تسلا، عمدتا به جای دستگیرههای مکانیکی سنتی، به قفلهای الکترونیکی درب متکی هستند.
در حالیکه تسلا یک آزادساز دستی درب را برای استفاده در مواقع اضطراری یا قطعی برق ارائه میدهد، کارشناسان مدتهاست استدلال میکنند که این آزادساز، قابل مشاهده یا برچسبگذاری شده به خصوص برای سرنشینان عقب نیست.
تسلا در نوامبر، به دلیل تصادفی که به کشته شدن پنج سرنشین یک «مدل اس»(Model S) منجر شد، مورد شکایت قرار گرفت. گفته میشود این پنج سرنشین به دلیل نقص طراحی که مانع از باز شدن درهای این سدان لوکس شد، در داخل خودرو محبوس شدند.
این خودروساز همچنین توسط خانوادههای دانشجویانی که در تصادف سایبرتراک نوامبر سال گذشته به دلیل احتمالی قفل شدن درها و محبوس شدن در خودرو، در حومه سانفرانسیسکو جان خود را از دست دادند مورد شکایت قرار گرفته است.
باز شدن دادخواست نقص به معنای صدور فراخوان نیست اما اولین گام در یک فرآیند بررسی نظارتی است که در صورت تایید نقصهای مربوط به ایمنی، میتواند به اقدامات بیشتر منجر شود.
بر اساس گزارش رویترز، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا (NHTSA)در سپتامبر اعلام کرد ارزیابی اولیهای را در مورد حدود ۱۷۴ هزار و ۲۹۰ دستگاه خودرو« مدل وای » (Model Y) به دلیل گزارشهایی مبنی بر غیرفعال شدن دستگیرههای در الکترونیکی آغاز کرده است.
انتهای پیام


نظرات