• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۸۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصادی1
  • کد خبر: 8210-11494.20859

كارشناس ارشد مگاموتور: استفاده از سوخت ديزل بحران مصرف بنزين را برطرف مي‏كند

« موتورهاي ديزلي مصرفي به مراتب ارزان‏تر از خودروهاي بنزيني دارند و استفاده از سوخت ديزل بحران مصرف بنزين را برطرف مي‏كند.» مهندس بوساري، كارشناس ارشد مگاموتور، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودروي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود:« سوخت ديزل ارزان‏تربوده و راندمان حرارتي موتورهاي ديزلي بسيار بالاتر از موتورهاي بنزيني است. خودروهاي ديزلي مصرف سوختي بسيار پايين‏تر از خودروهاي بنزيني نيز دارند و با سوخت مساوي خودروهاي ديزلي مسافت بيشتري نسبت به خودروهاي بنزيني طي مي‏كنند.» وي گفت:« موتورهاي ديزلي داراي تجهيزات كمتر و عمر مفيد بيشتر نسبت به نمونه بنزيني خود هستند آلودگي اين موتورها نيز بسيار پايين‏تر از موتورهاي بنزيني است و توليد گاز NOX نيز توسط اين موتورها با روش‏هاي مختلف قابل جبران است.» وي در پاسخ به سوالي كه چرا با وجود اقبال عمومي كشورهاي اروپايي در استفاده از موتورهاي ديزلي خودروسازان ما هنوز به اين سمت حركت نكرده‏اند؟ گفت:« آنها از ما عاقل‏تر هستند. البته بايد توجه داشت ما شناخت درستي از موتورهاي ديزلي نداريم تفكر ما نسبت به موتورهاي ديزلي خودروهايي كه سرعت كم دارند و دود سياه رنگ توليد مي‌كنند؛ در صورتي كه خودروهاي ديزلي ايران به دليل استفاده از تكنولوژي قديمي و تعميرات غلط و تنظيم نبودن و استفاده از سوخت با گوگرد بالا،دودزا است در صورتي كه موتورهاي ديزلي روز به هيچ وجه توليد دود زياد نمي‏كنند.» وي گفت:« پر سرعت نبودن خودروهاي ديزلي با استفاده از تكنولوژهاي جديد از جمله استفاده از Ecu و پمپ‏هاي جديد و استفاده جعبه دنده مناسب حل شده است.» وي تاكيد كرد:« بايد استفاده از موتورهاي ديزلي و گازسوز به تعداد مساوي به صورت آزمايشي انجام شده و ببينيم كداميك جواب بهتري مي‏دهند موتورهاي گازسوز از نظر فني و ايمني هنوز جاي شك فراوان دارند در مخزن سوخت گيري گاز با فشار 200 بار ذخيره شده كه مانند بمب متحرك مي‏مانند البته مدت گازسوز كردن خودروها نيز با توجه به ايجاد زير ساخت مناسب، طولاني است و بهتر است در اين دوره پروژه ديزلي كردن خودروها نيز مورد توجه قرار گيرد.» وي گفت:« در ابتدا مي‏توان موتورهاي ديزلي را وارد كرد و در دوره‏اي 5 ساله به داخل سازي اين موتورها پرداخت و اجزاي مهم مانند پمپ و Ecu را نيز مانند خودروهاي بنزين وارد كرد. » انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha