• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8605-14306
  • منبع : گمرک جمهوری اسلامی ایران

تاكيد رييس كل گمرك بر حفظ و صيانت از ميراث فرهنگي كشور؛ «وظايف حاكميتي ما در قبال مواردي چون ميراث فرهنگي از وظايف تصدي‌گري گمرك مهم‌تر است»

رييس كل گمرك گفت: وظايف حاكميتي گمرك در قبال مواردي چون ميراث فرهنگي كه با هويت ملي عجين شده است مهم‌تر از وظايف تصدي گري گمرك است.

به گزارش ايسنا، مهندس رهبري، بدنبال كشف بزرگترين محموله قاچاق اشيا عتيقه كشور به همراه مديركل دفتر همكاري‌هاي بين الملل و روابط عمومي از گمرك جنوب تهران بازديد كرد وي در جريان اين بازديد به بند ماده 34 قانون برنامه چهارم توسعه اشاره كرد و گفت: نقش برجسته گمرك در برقراري امنيت و تامين نظم و حفظ سلامت جامعه از وظايف اصلي گمرك است.

او افزود: گمرك براي كمك به رشد و توسعه صادرات كالاهاي غيرنفتي آماده است و به منظور كمك به تجارت رسمي با همكاري و اجراي سياست‌هاي دولت از تمام ظرفيت‌هاي موجود استفاده مي‏كند.

رهبري با اشاره به اين‌كه صادرات كالاهاي غيرنفتي از پرداخت هرگونه ماليات و عوارض به گمرك معاف است تلاش‌هاي اين سازمان را براي هدفمند سازي و ساماندهي جوايز صادراتي حائز اهميت خواند و تاكيد كرد: به منظور اجراي دقيق مقررات و قوانين گمرك از صادرات صوري جلوگيري مي كند كه تلاش براي ممانعت از صادارت صوري گل وگياه و سنگ از جمله اين تلاش‌ها است.

رهبري افزود: انجام تشريفات گمركي صادركنندگان نمونه در كوتاه ترين زمان ممكن، استقرار سيستم خودكار اطلاعات گمركي در گمركات مهم كشور، انجام تشريفات گمركي مربوط به صادرات در خارج از ساعات اداري، اجازه ورود موقت برخي مواد اوليه و كالاهاي مورد نياز در توليد محصول نهايي و لوازم بسته بندي در جهت كاهش هزينه‌هاي توليد كنندگان و صادركنندگان، ارزيابي محمولات صادراتي در محل انبار و يا واحدهاي توليدي و استرداد حقوق ورودي در محصولات نهايي صادراتي در دستور كار گمرك ايران بوده و بطور جد پيگيري و اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومي گمرك ايران رهبري افزود: اينك گمرك در تداوم اين مسيرسازنده و با اجراي بند الف ماده 114 قانون برنامه سوم توسعه از خروج اشيا عتيقه و ميراث فرهنگي كشور جلوگيري كرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha