• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8902-00552

سرقت ناكام سارق حرفه‌اي منازل تهران

يك سارق حرفه‌اي كه بارها اقدام به سرقت از منازل در پايتخت كرده بود، بار ديگر از سوي ماموران پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش سرويس«حوادث»ايسنا - گزارش وقوع سرقت منازل تعدادي از شهروندان در مناطق شهرک راه آهن ، شهرک ژاندارمري، جنت آباد و جهاد اکبر (واقع در اتوبان شهيد ستاري) از بهمن ماه سال گذشته به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد که به دنبال کسب گزارشات وقوع سرقت هاي مشابه بويژه سرقت از مجتمع هاي آپارتماني، ضمن هماهنگي با بازپرس شعبه 12 دادسراي ناحيه 5 تهران ، تيم ويژه اي از کارآگاهان مبارزه با سرقت منازل و اماکن پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ مسوول رسيدگي به گزارشات و شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان احتمالي شدند.

با آغاز تحقيقات از محل هاي وقوع سرقت و جمع بندي اطلاعات بدست آمده و همچنين شيوه و شگرد سارقان در تخريب قفل درب هاي ورودي مجتمع هاي مسکوني و واحدهاي آپارتماني مشخص شد که سارق يا سارقان احتمالي از مجرمان سابقه دار و حرفه اي هستند که به شيوه توپي زني و بريدن قفل حفاظ هاي ورودي اقدام به تخريب قفل کرده و ضمن شناسايي واحدهاي مسکوني که صاحبان آن‌ها در منزل حضور نداشتند، اقدام به سرقت اموال مالباختگان بويژه طلا و جواهرات، وجوه نقد و تلويزيون هاي LCD کرده‌اند.

در ادامه اقدامات مشخص شد که سرقت‌هاي صورت گرفته از واحدهاي مسکوني متعلق به مجتمع هاي آپارتمان‌هاي مسكوني است که در هر طبقه اين مجتمع‌ها ، تنها يک واحد آپارتماني وجود داشته است.

کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود از مالباختگان و همسايگاه آنها اطلاع پيدا کردند که سارقان سه نفر بوده که به وسيله يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ بين ساعات13تا 20، اقدام به سرقت کرده و بلافاصله نيز پس از انجام سرقت‌ها از محل متواري مي‌شدند.

کارآگاهان در اقدامات فني خود سرانجام با چهره نگاري يكي از سارقان و مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت اماکن و منزل به نام «عليرضا» ( 40 ساله ) را شناسايي كردند که پيش از اين نيز بارها به اتهام سرقت از منازل و اماکن دستگير و روانه زندان شده بود.

در ادامه تحقيقات صورت گرفته مشخص شد که «عليرضا» به اتهام سرقت منزل دستگير و روانه زندان شده بود، اما پس از آزادي از زندان در زمستان سال گذشته و جابجا کردن مخفيگاه سابق خود، مجددا اقدامات مجرمانه‌اش را در سرقت منزل آغاز کرده و گزارش وقوع سرقت‌ها در مناطق اعلام شده نيز با تاريخ زمان آزادي متهم ، مطابقت دارد.

تحقيقات کارآگاه پايگاه دوم در خصوص شناسايي مخفيگاه عليرضا و همدستان او در حال پيگيري بود که گزارش دستگيري سارق منزلي در 13فروردين ماه از طريق کلانتري 141 به پايگاه دوم پليس آگاهي اعلام شد که با حضور کارآگاهان در کلانتري ، متهم تحت تعقيب « عليرضا » مورد شناسايي قرار گرفت و به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شد.

با آغاز تحقيقات از متهم و دعوت از صاحب منزلي که «عليرضا» در حين سرقت از آن ، دستگير شده بود مشخص شد که وي به همراه دو همدست ديگر خود قصد داشتند تا از منزل خالي از سكنه اقدام به سرقت كنند اما با حضور غير قابل پيش بيني مالباخته در منزلش، در سرقت خود ناکام ماندند و در حين فرار از محل با صاحب منزل درگير شده با حضور گشت کلانتري و با همکاري تعدادي از همسايگان « عليرضا» دستگير و دو همدستش موفق به فرار شده اند.

سرهنگ مهرداد يگانه، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر عنوان كرد: متهم دستگير شده از مجرمان سابقه دار و بسيار حرفه اي در زمينه سرقت منازل است که پيش از اين ، بارها به اتهام ارتکاب سرقت منزل از سوي کارآگاهان بويژه کارآگاهان پايگاه دوم و هفتم پليس آگاهي تهران دستگير و روانه زندان شده است.

وي با اشاره به اين كه با تحقيقات بعمل آمده از متهم دستگير شده و پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي کارآگاهان، تاکنون 5 مالباخته که منازل آنها در شهرک راه آهن مورد سرقت قرار گرفته مورد شناسايي قرار گرفته اند، افزود: با دعوت از همسايگان و شاهداني که متهم و ديگر همدستان او را در حين خروج از محل سرقت مشاهده کرده بودند، متهم از سوي آن‌ها مورد شناسايي قرار گرفت.

رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ از کليه مالباختگاني که واحدهاي مسکوني آنها در مناطق شهرک راه آهن ، جنت آباد ، ژاندارمري و شهيد جهاد اکبر مورد سرقت قرار گرفته است درخواست كرد تا جهت طرح شکايت خود و در صورت امکان شناسايي متهم دستگير شده به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي و يا شعبه 12 بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha