• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92051609400
  • خبرنگار : 90089

مخالفت مجلس با تفحص از جمعیت هلال احمر

مخالفت مجلس با تفحص از جمعیت هلال احمر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از 207 نماینده حاضر در جلسه فقط 72 نفر با درخواست تحقیق و تفحصی موافقت کردند که درصدد ناکامی و کالبد شکافی عملکرد جمعیت هلال احمر بود.

احمد شوهانی در دفاع از این تحقیق و تفحص گفت: طی سالهای اخیر تعدادی ازوزراء ماهها حاضر نشدند به کمیسیونهای تخصصی مجلس بیایند و درباره‌ی تحقیق و تفحص پاسخ دهند.

وی افزود: آنان با نمایندگان مجلس همکاری چندانی نداشتند. در حالی که تفحص از دستگاههای اجرایی فقط در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس است و به معنای آسیب زدن به ساختار و مچ گیری دستگاهها نیست. عده‌ای با ذهنیت به مصلحت نبودن تفحص از دستگاههای اجرایی دولت دهم مانع انجام تفحص شدند.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان از آنچه که موجب شکاف بین ملت و نظام است، ناراضی هستند گفت: تبعیض اصلی‌ترین نارضایتی مردم از دستگاههای اجرایی است. در سالهای گذشته و طی دوران مدیریت فعلی جمعیت هلال احمر اتفاقاتی افتاده است که لازم به بررسی آنهاست.

این طراح تفحص از جمعیت هلال احمر با بیان این که جمعیت هلال احمر دهها شرکت اقماری اقتصادی دارد، گفت: مجموعه شرکتهای زیرمجموعه جمعیت هلال احمر گردش مالی قابل توجهی دارند اما گزارشی از عملکرد گردش مالی این شرکتها اعلام نمی‌شود. علاوه بر آن در انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل این شرکت‌ها هیچ ضابطه‌ای ملاک نیست.

به گفته وی، معلوم نیست اعضای شرکتهایی چون شرکت تدارک پزشکی، داروسازی رشد و چند شرکت دیگر جمعیت هلال احمر که در آلمان مستقر هستند چه کسانی‌اند و هیچ ناظری بر مسائل مالی و حسابداری این شرکت‌ها نظارت ندارد.

وی افزود: صلاحیت هیات مدیره این شرکت‌ها کاملا سلیقه‌ای انجام می‌شود.قیمت تمام شده محصولات این شرکت‌ها از جمله شرکت نساجی هلال، که چادر اسکان و سایر محصولات مشابه را تولید می‌کند به مراتب پایین‌تر از مشابه ولی قیمت آن بالاتر است.

وی افزود: گردش مالی و عملکرد شرکت رشد و عملکرد شرکت نوید که در حوزه‌ی بالگرد جمعیت هلال احمر فعالیت دارد، کاملا مبهم است.

وی مدعی شد: کوتاهی جمعیت هلال احمر در زلزله ورزقان، اهر و هریس موجب افزایش تلفات جان‌باختگان این حادثه شد.

شوهانی تصریح کرد: دهها میلیارد تومان مواد غذایی خریداری شده در کرج و شیراز به دلیل اهمال پرسنل جمعیت هلال احمر نابود شد. چراَ؟ جمعیت هلال احمر در همه نقاط کشور املاک درمانی، تجاری و ورزشی دارد که اکثر آنها فاقد سند رسمی است. درآمد این اموال و حق اجاره‌ی آنها نامشخص است.

وی روزنامه‌ی شهروند را دارای هزینه‌های بالایی دانست و افزود:‌اصلا چه نیاز به چاپ این روزنامه‌ی تمام رنگی که هزینه‌ی زیادی در بر دارد، وجود دارد به جز آنکه عده‌ای خاص از قبل آن بهره‌برداری می‌کنند.

پس از سخنان این طراح تفحص از جمعیت هلال احمر لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، این تقاضا را به رای مجلس گذاشت که از 207 نماینده حاضر در جلسه تنها 72 نفر با آن موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha