• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96030804827
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی هشتم خرداد بخوانید؛

کمک۳۱۳میلیونی رهبری به ستاد دیه/واکنش ظریف به سخنان نبویان/تکذیب وجود اختلاف در حزب موتلفه و...

کمک۳۱۳میلیونی رهبری به ستاد دیه/واکنش ظریف به سخنان نبویان/تکذیب وجود اختلاف در حزب موتلفه و...

«تبریک مجدد امیر کویت به حسن روحانی»، «کمک ۳۱۳ میلیونی رهبر معظم انقلاب به ستاد دیه»، «تکذیب وجود اختلاف در حزب موتلفه»، «ضرورت‌های ترویج اندیشه های امام خمینی (ره)»، «امضای توافق هسته‌ای میان روسیه و فیلیپین»، «بسته شدن پرونده کنسرسیوم بانکی شرکت پدیده»، «اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی(ره)»، «هیچ گروه مخالف کشور ترکیه در داخل خاک ایران نیست» و ... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز (دوشنبه) هشتم خرداد ۱۳۹۶ است.

ستاد دیه

کمک ۳۱۳ میلیونی رهبر معظم انقلاب به ستاد دیه

به‌منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با اهدای مبلغی معادل ۳۱۳ میلیون تومان چراغ سی‌امین جشن گلریزان ستاد دیه کشور را روشن کردند. همچنین هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی اقامه میشود. مراسم اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبرانقلاب اسلامی، همه‌روزه به جز جمعه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) برقرار می‌باشد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: خبرسازی‌ها در مورد وجود اختلاف در حزب موتلفه را از جنس دروغ‌های بنی صدر می‌دانیم. اسدالله بادامچیان در واکنش به اخباری مبنی بر وجود اختلاف میان اعضای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: در جلسات شورای مرکزی این حزب، ۳۰ نظر مختلف بیان می شود و همه آزادند تا نظرات خود را بیان کنند. این آزادی بیان به معنای دعوا در حزب موتلفه نیست.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شکاری خلبانان شهید برادران دل حامد در جمع کارکنان این پایگاه با تاکید بر اینکه آمادگی همیشگی نیروهای مسلح، آرامش مردم را در پی دارد گفت: کارکنان پایگاه های مرزی کشور برای کنترل امنیت کشور اقدامات مهمی انجام می دهند که شایسته تقدیر است. وی افزود: آمادگی همیشگی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشور یکی از مهم ترین عوامل تأمین آرامش و امنیت روانی مردم است.

فرهاد تجری، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: تاکنون هیچ ابطال نهایی در نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت نگرفته است. وی افزود : در حوزه انتخابیه شهر ساری، نظر هیات اجرایی و نظارت، بر ابطال انتخابات بوده که این نظر قطعی نیست؛ چرا که باید مستندات این ابطال به تأیید هیات های نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برسد. در همین ارتباط علیرضا رحیمی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه «هفته آینده تکلیف انتخابات در ۱۴ شهر و ۳۳ بخش استان تهران مشخص می‌شود» گفت که در استان تهران تخلفاتی همچون خرید و فروش رای و آوردن اتوبوس برای رای دادن گزارش شده است که این موارد مربوط به استان و نه شهر تهران بوده است.

 سفر ابراهیم رییسی به کرج

حجت الاسلام ابراهیم رییسی شب گذشته در جامعه‌الحسین مشهد و در اولین سخنرانی بعد از انتخابات خود با بیان اینکه مهندسی کردن رای مردم امری ناپسند است گفت: چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد این بود که پنج شش ساعت تعرفه‌ها را دیرتر رساندند به مراکزی که احتمال رای دادن رقیبشان بیشتر است، من از دستگاه قضایی و شورای نگهبان می‌خواهم نگذارند حق‌الناس ضایع شود. همچنین رییسی در بازدید از پروژه مقاوم‌سازی و تقلیل ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع) به دست اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کار شما یک حرکت فنی نوآورانه و پیچیده است که در جهان نظیری ندارد.

لاریجانی نصرالله

علی لاریجانی فرارسیدن سالروز پیروزی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان فرارسیدن سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. همچنین لاریجانی در مراسم افطار با ایتام با اشاره به اینکه گرایش اصلی انقلاب ایران عدالت‌خواهی و رفع محرومیت‌هاست گفت: گرایش عدالت خواهانه از مواردی است که در کشور مورد توجه است و گرایش اصلی این انقلاب شکوهمند عدالت خواهی و رفع محرومیت هاست و یکی از اهداف تشکیل کمیته امداد با فرمان حضرت امام (ره) آن بود که افرادی که به نحوی دچار محرومیت هستند، تحت پوشش این نهاد قرار گیرند.

ضرورتهای ترویج اندیشه های امام خمینی(ره)

امام خمینی

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس با بیان اینکه بیانات و دیدگاه‌های امام(ره) باید متناسب با مخاطب مطرح شود گفت: دیدگاه‌های امام باید تفکیک شده و متناسب با مخاطب بیان شود و انصاف نیست که بگوییم این دیدگاه‌ها تحقق نیافته است، گرچه زمان عملیاتی شدنش هم به نظر می‌رسد، دیر شده است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ، نائب رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه  شناساندن شخصیت وجودی امام خمینی(ره) به نسل‌های بعدی، انقلاب را از گزندها و آسیب‌ها مصون می‌دارد گفت: شخصیت بی‌بدیل امام خمینی(ره) در طول تاریخ تشیع قابل انکار نیست. به قول مقام معظم رهبری این انقلاب بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست.

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نیز گفت: فاصله گرفتن از دیدگاه‌های مترقی و انقلابی حضرت امام خمینی (ره) از اصلی‌ترین مشکلات امروز کشور است. وی افزود: اگر در حوزه مدیریت، مدیریت انقلابی و جهادی بنیانگذار جمهوری اسلامی نهادینه می‌شد، در حوزه خدمت، خود را خدمتگزار مردم می‌دانستیم نه آقابالاسر آنان و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به معیارهای امام پایبند می‌بودیم در دهه چهارم انقلاب تا این حد دچار گرفتاری و مشکلات عدیده نمی‌شدیم.

***

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه)‌ در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اتهام‌زنی نبویان یکی از فعالان سیاسی به دستگاه دیپلماسی کشور  مبنی بر این که آقای ظریف با آمریکایی‌ها توافق کرده که در صورت کاهش تحریم‌ها قاسم سلیمانی را به آمریکایی‌ها تحویل می‌دهد، با تاکید بر اینکه اگر سخنان "نبویان" درست باشد وزارت خارجه اقدام قضایی می‌کند، اظهار کرد: من نمی‌دانم این شخص کیست که چنین حرفی را مطرح کرده است و اگر این سخنان واقعیت داشته باشد و چنین حرف‌هایی از سوی این فرد مطرح شده باشد حتما وزارت خارجه اقدام قضایی می‌کند و کار را با تمام توان و جدیت پیگیری می‌کند. در چند سال اخیر وزارت خارجه در برابر بی حرمتی‌ها سیاست صبر و مدارا در پیش گرفته و هرگز فکر نکرده ایم به سیستم قضایی مراجعه کنیم ولی اگر این سخنان درست باشد حتما کار قضایی می کنیم. وی با تاکی بر اینکه هیچ گروه مخالف کشور ترکیه در داخل خاک ایران نیست گفت: این سخنان فرافکنی و کذب است و ما درخواست خودمان را از طریق هیچ گروه تروریستی خشن و گروه‌هایی که به خشونت روی آورده‌اند و علیه همسایگان اقداماتی انجام می‌دهند نداریم. من این ادعاها را تکذیب می‌کنم و هیچ گروه مخالف کشور ترکیه در داخل خاک ایران نیست. اینها فضاسازی رسانه‌ای است و شاید با اهداف مشخص در برهه کنونی انجام می‌شود.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در پست اینستاگرام خود به سخنان اخیر سید محمود نبویان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد. محمدجواد ظریف پس از انتشار فایل صوتی منتسب به سید محمود نبویان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود تنها به نوشتن یک بیت شعر اکتفا کرد و نوشت: "تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار    که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند".

دیدار سفیر ایران با امیر کویت

در دیدار سفیر ایران در کویت با صباح احمد جابر الصباح امیر کویت بار دیگر به حسن روحانی تبریک گفت. علی رضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در چارچوب دیدار سفرای خارجی مقیم کویت با امیر این کشور برای تبریک ماه رمضان با «صباح احمد جابر الصباح » دیدار و گفت‌وگوی کوتاهی کرد. در این دیدار امیر کویت بار دیگر انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ را تبریک گفت.

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: سناتورهای دموکرات به دنبال راهی برای جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران درمجلس سنا هستند. به نقل از پایگاه خبری آکسیوس یکی از سناتورهای دموکرات ایمیلی فرستاده است که متن آن نشان می‌دهد دموکرات‌ها به دنبال آن هستند تا از طریق ارتباط دادن تحریم‌های ایران و روسیه مانع از وضع تحریم جدید علیه تهران شوند، چراکه نگران آینده توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هستند.

دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفت‌وگویی با برنامه بلا قیود در شبکه  بی بی سی عربی به روابط ایران با عمان پرداخت و گفت که روابط مسقط با تهران مبتنی بر صداقت و دوستی است و همکاری‌های ما دوجانبه است و برخی اتفاقات منطقه نمی‌تواند روابط عمان  با ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

توافق هسته‌ای میان روسیه و فیلیپین امضا شد.بنا بر اعلام روس اتم، روسیه و فیلیپین توافق کردند تا در چارچوب توافق‌نامه‌ای که در مسکو میان دو طرف امضا شد همکاری هسته‌ای خود را توسعه دهند. بنا بر این تفاهم‌نامه مشترک همکاری دو کشور توسع زیربناهای هسته‌ای در کشور فیلیپین را دنبال خواهند کرد.

آملی لاریجانی . رییس قوه قضاییه

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه اظهارات برخی نامزدها در جریان رقابت‌های انتخاباتی برخلاف امنیت ملی بود و از برخی خطوط قرمز نظام عبور شد، طرح برخی مباحث نظیر رفع حصر را خارج از حدود اختیارات نامزدها دانست و گفت: موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می شود.

استانها/ پرونده

احمد خسروی وفا، رییس کل دادگستری استان اصفهان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۹۶ ، با بیان اینکه به‌ روز کردن اطلاعات حقوقی افراد در نهادها موجب کاهش ورودی به محاکم می‌شود گفت: اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات در دستگاه های اجرایی، کاهش ورودی به محاکم را به دنبال دارد.وی افزود:مستمر و سعی در به روز نمودن اطلاعات حقوقی افراد در دستگاه ها و نهادها را یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف دانست.

 بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اعلام اینکه پرونده کنسرسیوم بانکی شرکت پدیده بسته شد، گفت: با امضای مشارکت‌نامه مربوط به سندیکای بانکی شرکت پدیده توسط ششمین مدیرعامل بانک عضو سندیکا، پرونده این اقدام بسیار مهم پس از ٦ ماه تلاش و پیگیری بی‌وقفه بسته شد.

کانون سردفتران و دفتریاران

با صدور اطلاعیه‌ای برای سردفتران و دفتریاران آمده است:کانون سردفتران و دفتریاران  بر عدم اقدام انفرادی دفاتر در رابطه با حذف دفاتر جاری و استفاده از دفتر الکترونیک تا مشخص شدن ضوابط اسکن تاکید میکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha