• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97011503456
  • خبرنگار : 71576

علی‌نژاد: سال ۹۶ موفق‌ترین سال ووشو بود/ برخی انتقادات صحیح نیست

علی‌نژاد: سال ۹۶ موفق‌ترین سال ووشو بود/ برخی انتقادات صحیح نیست

رئیس فدراسیون ووشو معتقد است، سال ۱۳۹۶ موفق‌ترین سال ووشوی ایران بود و انتقادات از فدراسیون در مورد عدم پرورش مربیان درست نیست.

مهدی علی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موفقیت ووشوی ایران در سال ۱۳۹۶ توضیح داد: ۱۳۹۶ موفق‌ترین سال در تاریخ ووشوی ایران بود و این مسئله از نتایجی که در سال گذشته کسب شد، به وضوح قابل مشاهده است. خوشبختانه توانستیم برای نخستین بار قهرمان جهان شویم که یک اتفاق بی نظیر نه ‌تنها برای ووشوی ایران، بلکه برای ووشوی جهان بود.

او افزود: در مسابقات کشورهای اسلامی با یک عملکرد موفق ۱۰۰ درصدی، از شش سهمیه‌ای که داشتیم شش مدال طلا کسب کردیم، در مسابقات یونیورسیاد سه طلا، یک نقره و دو برنز به دست آوردیم و برنامه‌های آموزشی و استعدادیابی خود را نیز در سال گذشته با موفقیت اجرایی کردیم. در سال ۱۳۹۶ اگر کاری را انجام دادیم برای کسب موفقیت بود نه برای اجرا کردن آن.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد برنامه‌های تیم ملی در سال جدید توضیح داد: از تاریخ ۱۸ فروردین ماه اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا آغاز می‌شود. در مورد مسابقات پیش رو هم، ۱۸ تا ۲۶ تیر ماه مسابقات جهانی جوانان در برزیل را پیش رو داریم. همچنین مسابقات جام جهانی ساندا و تالو را نیز در پیش داریم که امیدوارم نتایج خوبی کسب کنیم.

او در مورد انتقادات اخیر از لیگ ووشو، به دلیل حضور ملی‌پوشان متعدد در یک سری از تیم‌ها توضیح داد: اساسا این انتقاد را قبول ندارم چون این صحبت‌ها با آگاهی صورت نمی‌گیرد. فدراسیون آیین نامه مناسبی را برای برگزاری مسابقات لیگ طراحی کرده است و طبق آیین نامه هیچ تیمی نمی‌تواند بیش از پنج ملی‌پوش را در یک سال جذب کند. تیمها برای موفقیت باید از همه ظرفیت‌ها چون مربی خوب، برنامه و تمرینات مناسب استفاده کنند.

علی‌نژاد در مورد انتقادات اخیر مبنی بر عدم توجه فدراسیون ووشو به پرورش مربیان جدید توضیح داد: این مسئله را هم مانند انتقادات از لیگ قبول ندارم. حسین اوجاقی موفق‌ترین مربی تیم ملی بوده است و در حال حاضر سرمربی تیم ساندا است. اگر قرار است سرمربی تیم ملی به مسابقات اعزام نشود چه کسی را باید اعزام کنیم؟ البته فدراسیون به این مسئله هم توجه دارد و از مربیان جوان در کادرفنی تیم‌های ملی استفاده می‌کند تا پرورش مربیان جدید که یک اصل مهم است فراموش نشود.

او ادامه داد: این صحبت‌ها به برخی مسائل شخصی بر می‌گردد اما فدراسیون شخصی به این اتفاقات نگاه نمی‌کند و منطق من هم این را قبول دارد که باید بهترین‌ها در تیم ملی حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره جذب مربیان چینی برای تیم‌ها ملی تالو و ساندا بانوان توضیح داد: متاسفانه انجمن ووشوی چین به هیچ عنوان همکاری لازم را با فدراسیون ووشو ایران انجام نمی‌دهد. در بخش ساندای مردان نیاز به مربی نداریم اما برای تالو فعلا نیاز به مبی چینی خوب داریم که با این عملکرد انجمن ووشو چین نتوانستیم گزینه مناسبی را انتخاب کنیم. اما در بخش بانوان دو مربی چینی را برای تالو و ساندا جذب کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha